Η Skoda είναι μία ακόμα από τις ευρωπαϊκές εταιρίες οι οποίες μελετούν το ενδεχόμενο να εγκαταλείψουν την αγορά της Κίνας. Και αυτό γιατί αντιμετωπίζουν πολύ έντονο ανταγωνισμό, και δυσκολίες με την κυβέρνηση της χώρας η οποία ενισχύει τις ντόπιες βιομηχανίες εις βάρος των ξένων.
Η αγορά της Κίνας ήταν ιδιαίτερα επικερδής στο παρελθόν για την Skoda, έχοντας φθάσει έως και το 30% των παγκόσμιων πωλήσεων της εταιρίας. Το ποσοστό έπεσε στο 13% το 2021 και θα πέσει ακόμα περισσότερο το 2022. Η πτώση των πωλήσεων στην Κίνα μέχρι και τον Σεπτέμβριο ήταν της τάξης του 31%.
Μία από τις εναλλακτικές που μελετά η Skoda είναι να σταματήσει την παραγωγή στην Κίνα και να αρκεστεί στις εισαγωγές. Αυτή την εποχή η τσέχικη εταιρία κατασκευάζει εκδοχές των ευρωπαϊκών της μοντέλων για την κινέζικη αγορά σε συνεργασία με ντόπια εταιρία, μέσα στα πλαίσια του γκρουπ VW.
H αποχώρηση από την Κίνα πιθανόν να ενισχύσει την παρουσία της Skoda σε άλλες αγορές, όπως για παράδειγμα την Ινδία ή το Βιετνάμ.
Τέτοιες κινήσεις θα μπορούσαν να μειώσουν και τις άλλες απώλειες του γκρουπ VW από την έξοδο από την Ρωσία.
Πάντως η Skoda δεν είναι η μόνη εταιρία που το ξανασκέφτεται για την Κίνα, καθώς το γκρουπ Stellantis δηλώνει και αυτό την δυσφορία του για την κατάσταση που επικρατεί εκεί, ενώ τόσο η Mercedes όσο και η Tesla οδηγήθηκαν σε μείωση των τιμών ώστε να μπορέσουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές απέναντι στις κινέζικες εταιρίες.
