Σύνδεση

Skoda

H Skoda αναπαλαίωσε το αγωνιστικό της 1100 OHC του 1957

Γιορτάζοντας τα 120 χρόνια της αγωνιστικής της δραστηριότητας, η Skoda επανάφερε στην ζωή ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σπορ μοντέλα της. Πρόκειται για την κλειστή έκδοση του Skoda 1100 OHC του 1957, το οποίο λόγω του Ψυχρού Πολέμου δεν είχε καταφέρει τελικά να συμμετάσχει στο Λε Μαν εκείνης της εποχής.

H κατασκευή του ξεκίνησε το 1959 και είχε τεχνολογίες και ιδέες μπροστά από την εποχή του όπως ένα εξελιγμένο σωληνωτό πλαίσιο, ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός ενώ για να μειωθεί το αναρτώμενο βάρος τα ταμπούρα είχαν τοποθετηθεί στους άξονες του διαφορικού.

Η ισχύς του τετρακύλινδρου των 1.100 κ.εκ. έφθανε στους 92 ίππους, τιμή πραγματικά εντυπωσιακή για τα δεδομένα της εποχής. Χάρη δε και στο χαμηλό βάρος των μόλις 55 κιλών, έφθανε σε τελική ταχύτητα τα 200 χλμ/ώρα.

Μετά από δύο χρόνια συμμετοχών σε αγώνες, η Skoda πούλησε τα δύο αυτοκίνητα που είχε κατασκευάσει σε ιδιώτες, και είχαν άσχημη τύχη, καθώς καταστράφηκαν σε ατυχήματα. Πάντως η εταιρία περισυνέλλεξε τα απομεινάρια και τα φύλαξε σε αποθήκες μέχρι το 2015 που αποφασίστηκε να τα ξαναφτιάξουν.

Η προσπάθεια ξεκίνησε με την δημιουργία νέων αλουμινένιων αμαξωμάτων τα οποία φτιάχτηκαν εξ αρχής με βάση τα σχέδια της εποχής. Η δουλειά που έγινε ήταν εξαντλητική, καθώς έπρεπε να προσεχθεί κάθε λεπτομέρεια του αμαξώματος ώστε να είναι ακριβής αντιγραφή του πρωτότυπου.

Η κατασκευή κράτησε αρκετό καιρό, αναζητώντας τα ορίτζιναλ κομμάτια και σχέδια, αν και για καλή τύχη των ανθρώπων που ενεπλάκησαν στο εγχείρημα, πολλά από τα μέρη που υπήρχαν πάνω στα δύο αυτά αυτοκίνητα υπήρχαν και στα μοντέλα παραγωγής της Skoda εκείνης της εποχής.

Τώρα και τα δύο αναπαλαιωμένα μοντέλα, μαζί με την ανοιχτή έκδοση εκτίθενται στο μουσείο της Skoda, υπενθυμίζοντας σε όλους πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα για την τσέχικη εταιρία αν η ζαριά της Ιστορίας ήταν διαφορετική.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo