Σε μία κίνηση που λίγοι θα προέβλεπαν πριν από δύο χρόνια, η Porsche ετοιμάζεται να επαναφέρει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στη νέα γενιά των 718 Boxster και Cayman, ανατρέποντας το σχέδιο για αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα.
Η απόφαση σηματοδοτεί μία από τις πιο ηχηρές αναδιπλώσεις στρατηγικής στην ιστορία της εταιρείας.
Η παραγωγή της τέταρτης γενιάς 718 ολοκληρώθηκε πρόσφατα, με τις ηλεκτρικές διαδόχους να έχουν ήδη εξελιχθεί πάνω στη νέα πλατφόρμα PPE Sport.
Ωστόσο, η κάμψη της ζήτησης για EV, σε συνδυασμό με την ανάγκη διατήρησης όγκων και κερδοφορίας, οδήγησε την Porsche σε επανεξέταση των σχεδίων της.
Ήδη είχε ανακοινωθεί η συνέχιση των «κορυφαίων» εκδόσεων RS και GT4 RS, αλλά πλέον το πλάνο πάει πολύ πιο μακριά.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το Weissach, οι μηχανικοί εργάζονται πάνω στην προσαρμογή της ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής ώστε να φιλοξενήσει ξανά θερμικό κινητήρα στο κέντρο.
Πρόκειται για τεχνικό εγχείρημα υψηλής δυσκολίας, καθώς η πλατφόρμα βασίζεται σε δομική μπαταρία και επίπεδο πάτωμα, στοιχεία που εξασφαλίζουν εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους.
Η λύση που εξετάζεται περιλαμβάνει νέο δομικό δάπεδο, ανασχεδιασμένο πίσω τμήμα και υποπλαίσιο για κινητήρα και κιβώτιο, ουσιαστικά δημιουργώντας ένα διαφορετικό πίσω μισό αυτοκινήτου.
Παράλληλα, οι χαλαρότερες τελικές προδιαγραφές Euro 7 και το «παράθυρο» των e-fuels μετά το 2035 άλλαξαν τα δεδομένα.
Ο επικρατέστερος κινητήρας θεωρείται η εξελιγμένη εκδοχή του ατμοσφαιρικού 4.0 λίτρων flat-six, με ισχύ που θα αγγίζει τα 500 άλογα. Για την Porsche, το μήνυμα είναι σαφές: το μέλλον μπορεί να είναι ηλεκτρικό, αλλά το παρόν –και το συναίσθημα– εξακολουθεί να μυρίζει βενζίνη.
