Σύνδεση

Lamborghini

Η Lamborghini σπάει ρεκόρ πωλήσεων αλλά τα ταμεία δεν γεμίζουν

Η Lamborghini ζει τη δική της χρυσή εποχή πωλήσεων, όμως τα λογιστικά φύλλα της δείχνουν μια διαφορετική πραγματικότητα: το κέρδος μειώνεται. Μπορεί οι πωλήσεις για το πρώτο εξάμηνο του 2025 να άγγιξαν επίπεδα-ρεκόρ με 5.681 αυτοκίνητα να φεύγουν από το Sant’Agata Bolognese, αλλά τα καθαρά λειτουργικά έσοδα υποχώρησαν κατά σχεδόν 5%, στους 431 εκατομμύρια ευρώ.

Η εταιρεία αποδίδει την πτώση στις αρνητικές συναλλαγματικές ισοτιμίες, αλλά δεν είναι δύσκολο να μαντέψει κανείς πως οι νέοι αμερικανικοί δασμοί, υπό την προεδρία Τραμπ, έπαιξαν επίσης ρόλο στο οικονομικό φρενάρισμα.

Ο CEO Stephan Winkelmann προσπαθεί να εστιάσει στο θετικό: το στοίχημα του εξηλεκτρισμού φαίνεται να αποδίδει. Με αιχμή του δόρατος τη νέα Revuelto με τον V12 κινητήρα και το πολυτελές SUV Urus SE, η εταιρεία εδραιώνει τη στρατηγική μετάβαση στην υβριδική εποχή. Και το επόμενο βήμα είναι το Temerario, διάδοχος της Huracán, που θα συμπληρώσει την πρώτη πλήρως υβριδική γκάμα supercars στην αγορά.

Η κατανομή των πωλήσεων δείχνει τη δυναμική της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (2.708 μονάδες), ενώ η Αμερική ήρθε δεύτερη με 1.732 και η Ασία τρίτη με 1.241 αυτοκίνητα.

Ωστόσο, η πίεση στα οικονομικά περιθώρια είναι αισθητή: το λειτουργικό κέρδος από 28,2% έπεσε στο 26,6%, μια υποχώρηση που αν και μικρή, είναι ενδεικτική των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ακόμη και ένα brand του βεληνεκούς της Lamborghini.

Εν τω μεταξύ, η εταιρεία αναδιπλώνεται ως προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση: η επόμενη γενιά Urus που αρχικά είχε παρουσιαστεί ως αμιγώς ηλεκτρική, θα έρθει το 2029 ως υβριδική. Ακόμη και το φουτουριστικό Lanzador, που είχε διαφημιστεί ως το πρώτο της EV, ίσως τελικά γίνει… hybrid.

Ο CFO Paolo Poma επιμένει πως η Lamborghini παραμένει ισχυρός παίκτης στη σκακιέρα της πολυτελούς αυτοκίνησης, όμως τα νερά είναι πλέον θολά. Το μέλλον δεν είναι απαραιτήτως ηλεκτρικό – είναι προσαρμοστικό. Και η Lamborghini, προς το παρόν, φαίνεται να έχει βρει τον τρόπο να ισορροπεί πάνω στο κύμα.

Peugeot E-208 GTi: Η επιστροφή του θρύλου στην ηλεκτρική εποχή

Featured

Alfa Romeo: Στην Ελλάδα η Junior Intensa – Πόσο κοστίζει

Alfa Romeo

Nissan Qashqai e-POWER: Νέα γενιά εξηλεκτρισμού χωρίς πρίζα

Featured

Τα έκαναν… μαντάρα με τα ονόματα των ηλεκτρικών

ΕΙΔΗΣΕΙΣ