Το πρώτο εξάμηνο του 2024, η Κίνα εδραίωσε τη θέση της ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο, ξεπερνώντας την Ιαπωνία, την οποία ξεπέρασε για πρώτη φορά το 2023.
Τα στοιχεία από τους βιομηχανικούς ομίλους δείχνουν ότι οι εξαγωγές οχημάτων της Ιαπωνίας μειώθηκαν ελαφρώς κάτω από τα 2,02 εκατομμύρια, ενώ οι εξαγωγές της Κίνας εκτινάχθηκαν κατά 31% σε πάνω από 2,79 εκατομμύρια οχήματα.
Οι κινεζικές εξαγωγές περιλάμβαναν 2,34 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα και 454.000 επαγγελματικά οχήματα.
Οι εξαγωγές οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα από την Κίνα αυξήθηκαν κατά 36%, φθάνοντας σχεδόν τα 2,19 εκατομμύρια, και οι εξαγωγές ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 13% σε περίπου 605.000.
Οι κορυφαίοι κινέζοι εξαγωγείς ήταν οι Chery Automobile, SAIC Motor Corp., Changan Automobile, Geely Automobile και BYD.
Ειδικότερα, η Chery εξήγαγε περίπου 532.000 οχήματα, ακολουθούμενη από τη SAIC με 439.000.
Παρά την κατάκτηση του 11% της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Ιούνιο, οι κινεζικές εισαγωγές οχημάτων αντιμετωπίζουν τώρα τους αυστηρούς δασμούς της ΕΕ που εφαρμόστηκαν τον Ιούλιο.
