Η Κίνα αναδεικνύεται σε παγκόσμιο πρωτοπόρο στην υιοθέτηση των brake-by-wire συστημάτων, σύμφωνα με τη ZF, έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές τεχνολογίας αυτοκινήτου.
Η τεχνολογία αυτή καταργεί τις υδραυλικές συνδέσεις των φρένων, βασίζεται σε ηλεκτρονικά και λογισμικό και υπόσχεται καλύτερη απόκριση, ευελιξία και νέες δυνατότητες ρύθμισης.
Μέχρι το 2030, πάνω από το 10% των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην Κίνα αναμένεται να διαθέτουν τέτοια συστήματα.
Οι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με μεγαλύτερη ευελιξία και επενδύσεις στο λογισμικό, προχωρούν ταχύτερα στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών.
Ενδεικτικό είναι ότι το πρώτο steer-by-wire σύστημα της ZF θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα το 2024 στην Κίνα, με την Nio ET9.
Αντίθετα, η Ευρώπη αναμένεται να υιοθετήσει την τεχνολογία πιο αργά, με μερίδιο 4-5% το 2030, ενώ στις ΗΠΑ οι κατασκευαστές δείχνουν προτίμηση σε υβριδικά συστήματα όπως το EMB της ZF, που συνδυάζει υδραυλικά και ηλεκτρονικά φρένα.
Το EMB αναμένεται να λανσαριστεί το 2028, με τη ZF να έχει ήδη συμβόλαια για 5 εκατ. οχήματα, μεταξύ των οποίων και βαρέα pick-up μοντέλα.
Το brake-by-wire, μαζί με το steer-by-wire, αποτελούν βασικά στοιχεία των μελλοντικών software-defined vehicles.
Η ZF βλέπει την Κίνα ως την πιο ώριμη αγορά για αυτά τα συστήματα, λόγω ταχύτητας λήψης αποφάσεων, κρατικής υποστήριξης και φιλοδοξίας των τοπικών brands να ξεχωρίσουν τεχνολογικά.
