Η κινεζική κυβέρνηση ετοιμάζεται να επέμβει δραστικά στον κατακερματισμένο κόσμο των κρατικών αυτοκινητοβιομηχανιών, βάζοντας στο τραπέζι μια πιθανή συγχώνευση-μαμούθ: Changan και Dongfeng ενωμένες απέναντι στην BYD, τη σημερινή κυρίαρχο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα.
Η σκέψη πίσω από αυτή την κίνηση είναι απλή: οι κρατικοί κατασκευαστές κινούνται αργά και ασυντόνιστα, ενώ η BYD σαρώνει την αγορά EV χωρίς αντίπαλο.
Ένα ενιαίο σχήμα Changan-Dongfeng θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν νέο γίγαντα, ικανό να ανταγωνιστεί ευθέως όχι μόνο την BYD, αλλά και διεθνείς παίκτες όπως η Tesla.
Το σενάριο αυτό δεν είναι καινούριο. Ήδη από τον Φεβρουάριο είχαν υπάρξει σχετικές διαρροές. Όμως τώρα, με επίσημες δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων στο Πεκίνο, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: «Ή αλλάζετε ή τελειώνετε».
Η νέα αυτή υπερ-εταιρεία, αν τελικά προκύψει, θα έχει αθροιστικές πωλήσεις περίπου 5,1 εκατομμυρίων οχημάτων το 2023. Το πρόβλημα; Οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων παραμένουν απογοητευτικές και για τους δύο.
Η συγχώνευση δεν θα είναι εύκολη, κυρίως λόγω των δεσμών που έχουν οι δύο εταιρείες με ξένους κατασκευαστές — Nissan, Honda, Peugeot, Citroen, Ford και Mazda — συνεργασίες που δύσκολα σπάνε από τη μια μέρα στην άλλη.
Αν πάντως η κίνηση προχωρήσει, θα πρόκειται για την πιο επιθετική απόπειρα αναδιάρθρωσης της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας εδώ και δεκαετίες — και ίσως το μοναδικό σχέδιο που μπορεί να φέρει μια πραγματική αναμέτρηση κορυφής στην αγορά των EV της Κίνας.
