Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης ετοιμάζεται για μια περίοδο έντονων αναταράξεων, καθώς από το 2035 θα απαγορεύεται η διάθεση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο Holger Klein, CEO της ZF Friedrichshafen, προειδοποιεί ότι η ζήτηση για τέτοια μοντέλα θα κορυφωθεί τα έτη 2033-2034, καθώς πολλοί καταναλωτές θα σπεύσουν να αποκτήσουν το «τελευταίο τους θερμικό αυτοκίνητο» πριν την εφαρμογή των νέων κανονισμών.
Μετά το 2035, η μετάβαση θα είναι βίαιη: πτώση πωλήσεων, αυξημένες δυσκολίες για τις εταιρείες και ανάγκη για βαθιές αναδιαρθρώσεις. Η ZF, συνεργάτης πολλών κατασκευαστριών, έχει ήδη μειώσει προσωπικό κατά 11.200 εργαζομένους από τις αρχές του 2024 και άλλους 4.700 μέσω μερικής ή πλήρους συνταξιοδότησης.
Επιπλέον, εξετάζεται η απόσχιση του τομέα ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, όπως έγινε πέρυσι με τον κλάδο παθητικής ασφάλειας που πλέον λειτουργεί ως ZF Lifetec.
Η αλλαγή στη διοίκηση είναι ενδεικτική: ο Mathias Miedreich αναλαμβάνει από την 1η Οκτωβρίου, προβάλλοντας τη στρατηγική στροφή της ZF στην ηλεκτροκίνηση, σε μια εποχή όπου η αγορά δεν έχει ακόμη υιοθετήσει πλήρως τα ηλεκτρικά μοντέλα.
Σύμφωνα με τον Klein, η μετάβαση θα είναι σκληρή, αλλά απαραίτητη, για να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα.
Η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μηδενικές εκπομπές από το 2035 είναι ξεκάθαρη. Η πρόεδρος Ursula von der Leyen ανακοίνωσε επανεξέταση των στόχων, χωρίς όμως να αφήνει περιθώρια ακύρωσης.
Η βιομηχανία οφείλει να προσαρμοστεί, προετοιμάζοντας το έδαφος για την επόμενη εποχή της αυτοκίνησης, όπου η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί.
