Ενδιαφέρουσες εποχές αν μη τι άλλο για την Honda, καθώς μετά την μεταστροφή της προς τους κινητήρες τούρμπο (στα 1.000 και 1.500 κ.εκ.) ανακοίνωσε πρόσφατα ότι οι μηχανικοί της δουλεύουν παράλληλα και σε λύσεις πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων, με κύριο στόχο την μείωση του μέσου όρου εκπομπών ρύπων στις αγορές της Ευρώπης.
Όπως δήλωσε ο υπεύθυνος μάρκετινγκ και πωλήσεων της Honda Ευρώπης, ο Jean Marc Streng, στο βρετανικό Autocar: «Πρέπει να κάνουμε κάτι για να μειώσουμε τους ρύπους μας και αυτό θα έρθει μέσα από υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα».
Στην ίδια συνέντευξη σημείωσε ότι προς το παρόν η εταιρία δίνει απόλυτη προτεραιότητα στο Civic με τον κινητήρα των 1.000 κ.εκ. που θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για την Ευρώπη (στην Ελλάδα θα έρθει μέσα στην άνοιξη του 2017). Ενώ παράλληλα δουλεύουν και σε μία υβριδική έκδοση με στόχο περισσότερο τις αγορές των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας.
Το Civic όμως δεν έχει τις προδιαγραφές για μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, καθώς δεν έχει προβλεφθεί χώρος για μεγάλες μπαταρίες. Έτσι ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο θα πρέπει να αναμένεται προς τα τέλη της δεκαετίας, το πιθανότερο με την μορφή του επόμενου Jazz (ή ενός αυτοκινήτου αυτού του μεγέθους). Ο Streng πάντως υποστήριξε ότι μέχρι το 2030, τα 2/3 των πωλήσεων παγκοσμίως θα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα.
Παναγιώτης Τριτάρης
