Σύνδεση

Ferrari

Η Ferrari επιστρέφει στους φυσικούς διακόπτες στο τιμόνι

Σε μια εποχή όπου τα πάντα γίνονται «smart» και ψηφιακά, η Ferrari κάνει την έκπληξη. Η μάρκα-σύμβολο του Maranello λέει arrivederci στις touch επιφάνειες του τιμονιού και επιστρέφει στους παραδοσιακούς φυσικούς διακόπτες, μετά από οργισμένα σχόλια οδηγών και πελατών. Και όχι άδικα.

Η αρχή έγινε με μοντέλα όπως οι SF90 Stradale και 296 GTB, όπου οι επιφάνειες αφής αντικατέστησαν τα κλασικά πλήκτρα, προσφέροντας μια πιο φουτουριστική εικόνα. Όμως η πράξη διέψευσε τη θεωρία: καθυστέρηση στην απόκριση, λανθασμένες εντολές και απώλεια ελέγχου κατά την οδήγηση υψηλών ταχυτήτων έγιναν η καθημερινότητα για πολλούς χρήστες.

Χειρότερα; Το σύστημα “έσβηνε” την αφή έπειτα από 10 δευτερόλεπτα αδράνειας – μια καινοτομία που μάλλον ενόχλησε παρά διευκόλυνε.

Η Ferrari άκουσε. Όχι απλώς αντέδρασε, αλλά γύρισε στην ουσία της εμπειρίας οδήγησης, προχωρώντας στην επαναφορά των φυσικών διακοπτών σε νέα μοντέλα, όπως η νέα Amalfi, αλλά και προσφέροντας τη δυνατότητα retrofit για τα υπάρχοντα.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής προϊόντων, Gianmaria Fulgenzi, η αλλαγή δεν απαιτεί πλήρη αντικατάσταση του τιμονιού – μόνο το κεντρικό μέρος αντικαθίσταται, εύκολα και γρήγορα σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία.

Η Ferrari δεν είναι μόνη. BMW και Audi κάνουν αντίστοιχα βήματα πίσω προς την αναλογική πρακτικότητα, αποδεικνύοντας ότι η φυσική διεπαφή παραμένει αξεπέραστη σε στιγμές που μετρούν δευτερόλεπτα.

Η απόφαση αυτή της Ferrari δεν είναι απλώς μια αλλαγή hardware – είναι μια δήλωση φιλοσοφίας: ότι η τεχνολογία πρέπει να υπηρετεί τον οδηγό, όχι να τον αποσπά.

Σε έναν κόσμο όπου το βλέμμα στον δρόμο και η αίσθηση στο χέρι σώζουν ζωές, ο απλός διακόπτης αποδεικνύεται τελικά πιο “έξυπνος” από οποιοδήποτε touchscreen.

Ποια γνωστά μοντέλα της καταργεί η BMW;

BMW

Dacia Bigster G-140: Υβριδικό με υγραέριο και μεγάλη αυτονομία

Dacia

Η Audi εξελίσσει σκληροτράχηλο off-road

Audi

Honda CR-V: το οικογενειακό SUV που συνδυάζει τεχνολογία, οικονομία και ποιότητα

Featured