Την ώρα που ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται στην ηλεκτροκίνηση και σε ποιο οικολογικούς τρόπους κίνησης, η Formula 1 δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη. Και όπως φαίνεται θα πρέπει να προχωρήσει σε κάποιες αλλαγές έτσι ώστε το 2030 να έχει μειώσει σημαντικά τους ρύπους και να έχει πετύχει ουδέτερο ισοζύγιο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Το πρώτο βήμα έγινε με τους υβριδικούς V6 κινητήρες. Και το επόμενο βήμα που έχει αποφασιστεί είναι να χρησιμοποιείται βιοκαύσιμο στους κινητήρες σε αναλογία 10%. Το σημερινό ποσοστό είναι στο 5,75% και στόχος μέχρι το τέλος της δεκαετίας να είναι 100%, έτσι ώστε να μιλάμε για αποκλειστικά βιοκαύσιμα.
Ήδη οι προμηθευτές κινητήρων Ferrari, Honda (η Red Bull μάλλον θα τους κρατήσει και του χρόνου), Mercedes και Renault έχουν πάρει αυτά τα βιοκαύσιμα για να κάνουν τις δοκιμές και να σετάρουν ανάλογα τα μηχανικά τους σύνολα. Στη συνέχεια κάθε ομάδα θα πρέπει να προμηθεύεται από μόνη της το βιοκαύσιμο που θα χρησιμοποιεί.
Πάντως τα βιοκαύσιμα χρησιμοποιούνται και σε άλλα πρωταθλήματα, και πιθανόν να εφαρμοστούν και στο WEC. Η Porsche έχει ανακοινώσει ότι εξελίσσει το δικό της συνθετικό καύσιμο eFuel, το οποίο θα το έχει έτοιμο μέσα το 2022 και ίσως το χρησιμοποιήσει στο LeMans το 2023.
Γιάννης Βλάχος
20/12/2020 στις 11:17
Πολύ καλύτερα τα βιοκαύσιμα παρά η ηλεκτροκίνηση. 👍👍🔝💯❤️🔥⭐️