Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μπορεί να μείνει θεατής στη ραγδαία άνοδο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Με αυτά τα λόγια, ο Επίτροπος Βιομηχανίας της Ε.Ε., Στεφάν Σεζουρνέ, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, ζητώντας μια «λιγότερο αφελή» ευρωπαϊκή στρατηγική απέναντι στην απειλή που απλώνεται στις ευρωπαϊκές αγορές τροχών και μπαταριών.
Σε συνέντευξή του στην La Stampa, ο πρώην Γάλλος ΥΠΕΞ τόνισε ότι η Ευρώπη πρέπει να επανεξετάσει τον στόχο για μηδενικές εκπομπές ρύπων στα νέα αυτοκίνητα και βαν έως το 2035, προειδοποιώντας πως, χωρίς παρέμβαση, η παραγωγή αυτοκινήτων στην ήπειρο θα μειωθεί από 13 σε μόλις 9 εκατομμύρια μέσα σε μια δεκαετία. «Είμαστε η μόνη ήπειρος χωρίς στρατηγική βιομηχανική σκέψη», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο Σεζουρνέ ζήτησε λιγότερη γραφειοκρατία για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές, νέες αγορές για τις εξαγωγές και κυρίως κανόνες που θα αποτρέπουν την υποκατάσταση της ευρωπαϊκής παραγωγής από κινεζική. «Σήμερα υπάρχουν εργοστάσια στην Ισπανία και την Ουγγαρία που συναρμολογούν κινεζικά αυτοκίνητα με κινεζικά εξαρτήματα και προσωπικό. Αυτό είναι απαράδεκτο», σημείωσε.
Η Κομισιόν, όπως αποκάλυψε, ετοιμάζει την ανακοίνωση μιας νέας κατηγορίας προσιτών μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της κινεζικής επέλασης και να αναζωογονήσει την ευρωπαϊκή αγορά. Παράλληλα, μελετά μέτρα για τη μείωση της εξάρτησης από την Κίνα σε σπάνιες γαίες, στρεφόμενη σε εναλλακτικούς προμηθευτές όπως ο Καναδάς, η Βραζιλία και αφρικανικές χώρες.
Χωρίς να αποκλείει περιορισμούς στις ξένες επενδύσεις, ο Επίτροπος απέφυγε να στηρίξει δασμούς, φοβούμενος εμπορικό πόλεμο. Ωστόσο, το μήνυμά του ήταν σαφές: αν η Ευρώπη θέλει να κρατήσει το τιμόνι της βιομηχανίας της, πρέπει να επιλέξει — και μάλιστα σύντομα — αν θα παραμείνει οδηγός ή θα μετατραπεί σε συνοδηγό της Κίνας.
