Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο χαλάρωσης των περιορισμών για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ώστε να στηρίξει την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας και να μειώσει τις οικονομικές πιέσεις.
Στο επίκεντρο βρίσκονται η πιθανή αναστολή των προστίμων για εκπομπές CO₂ και η τροποποίηση της απαγόρευσης πώλησης αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035.
Από το 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να περιορίσουν τις εκπομπές τους κάτω από 93 g/km, γεγονός που απαιτεί αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οι αυστηροί κανονισμοί έχουν δημιουργήσει ανησυχία, καθώς τα πρόστιμα ενδέχεται να φτάσουν τα 5 δισ. ευρώ. Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς εκφράζει την αντίθεσή του στις βαριές οικονομικές κυρώσεις, προωθώντας πιο ευέλικτες ρυθμίσεις.
Παράλληλα, η ΕΕ εξετάζει τη νομιμοποίηση των συνθετικών καυσίμων (e-fuels), που θα μπορούσαν να επιτρέψουν τη συνέχιση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035.
Τα plug-in υβριδικά επίσης κερδίζουν έδαφος, καθώς κάποια μοντέλα διαθέτουν ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων.
Παρά τις πιθανές αλλαγές, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση παραμένει προτεραιότητα της ΕΕ.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να ενισχύσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε να αποφύγουν μελλοντικές οικονομικές επιβαρύνσεις. Η επόμενη περίοδος θα είναι καθοριστική για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη.
