Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η Ελλάδα ετοιμάζει υποχρεωτική απόσυρση από το 2026

Το 2026 σηματοδοτεί την αρχή του τέλους για τα γερασμένα, ρυπογόνα και επικίνδυνα αυτοκίνητα που εξακολουθούν να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εγκαινιάζει ένα αυστηρότερο πλαίσιο ανανέωσης του στόλου, και η Ελλάδα ετοιμάζεται να το εφαρμόσει με υποχρεωτική απόσυρση παλαιών οχημάτων.

Το νέο σύστημα στοχεύει όχι μόνο στη μείωση ρύπων, αλλά και στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Αυτοκίνητα που έχουν μείνει ακινητοποιημένα για πάνω από δύο χρόνια, δεν πέρασαν ΚΤΕΟ ή έχουν βλάβες που καθιστούν την επισκευή ασύμφορη, θα χαρακτηρίζονται «μη επισκευάσιμα» και θα οδηγούνται απευθείας προς ανακύκλωση.

Παράλληλα, τίθεται σε εφαρμογή ευρωπαϊκή ψηφιακή πλατφόρμα που θα αποτρέπει την επανεισαγωγή τέτοιων οχημάτων από άλλες χώρες. Το χρονοδιάγραμμα είναι ξεκάθαρο: απόσυρση μοντέλων Euro 1 το 2026, Euro 2 το 2030, και σταδιακά όλων έως τα Euro 6 το 2050.

Η κίνηση αυτή φέρνει τέλος στην εποχή της ασυδοσίας των «σαραβαλοειδών» που επιβαρύνουν τον αέρα και απειλούν την ασφάλεια των δρόμων.

Παράλληλα, αυστηροποιούνται οι έλεγχοι ΚΤΕΟ, ενώ οι διασταυρώσεις με ασφαλιστικές και εφορίες θα αποκαλύπτουν τα ανασφάλιστα ή πλαστογραφημένα δελτία.

Με μέσο όρο ηλικίας στόλου τα 17 έτη —τον υψηλότερο στην Ευρώπη— η Ελλάδα δεν έχει περιθώρια αδράνειας. Η υποχρεωτική ανακύκλωση των γερασμένων οχημάτων δεν είναι τιμωρητικό μέτρο· είναι προϋπόθεση για καθαρότερο περιβάλλον, ασφαλέστερους δρόμους και πιο αποδοτική κινητικότητα.

Η νέα εποχή της αυτοκίνησης δεν θα έρθει μόνο με ηλεκτρικά και υβριδικά· θα ξεκινήσει όταν η Ευρώπη, και μαζί της η Ελλάδα, αφήσουν πίσω τα ερείπια του παρελθόντος.

Citroen: Το νέο C3 απέκτησε και έκδοση βαν

Citroen

Το χακάρισμα που «γονάτισε» τη Jaguar Land Rover

Featured

BMW X1: Ριζική μεταμόρφωση με την «υπογραφή» Neue Klasse

BMW

Ποια γνωστά μοντέλα της καταργεί η BMW;

BMW