Η Jaguar επιχειρεί μια τολμηρή επανατοποθέτηση στην αγορά, αφήνοντας πίσω το παρελθόν της και στοχεύοντας σε ένα νέο, πολυτελές κοινό.
Η παρουσίαση της νέας ταυτότητας της Jaguar το 2024, με μοντέλα μόδας αντί για αυτοκίνητα στη διαφημιστική καμπάνια, δίχασε το κοινό.
Αν και η εταιρεία δηλώνει πως δεν προσπάθησε να γίνει “woke” μάρκα, το μήνυμα χάθηκε μέσα στη θύελλα των social media.
Η Jaguar δεν θα επιστρέψει στα παλιά της μοντέλα και επιμένει στη στρατηγική της για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Το πρώτο νέο μοντέλο, ένα τετράθυρο GT, θα έχει αυτονομία 692 χλμ και premium χαρακτηριστικά, με τιμή από 130 έως 160 χιλιάδες ευρώ.
Η νέα κατεύθυνση θα αφήσει εκτός το 85% των υφιστάμενων πελατών, κάτι που η Jaguar αποδέχεται ως αναγκαίο για την αναγέννησή της.
Οι πωλήσεις της έχουν ήδη πέσει στις 33.000 μονάδες το 2024 από τις 181.000 το 2018.
Το νέο προφίλ της Jaguar δεν περιορίζεται στα αυτοκίνητα αλλά και στον τρόπο αγοράς. Θα δημιουργηθούν boutique εκθέσεις με lounge ατμόσφαιρα, σεφ Michelin και virtual reality, ενώ το δίκτυο αντιπροσώπων θα μειωθεί κατά 75%.
Σε αντίθεση με ανταγωνιστές όπως η Porsche και η Volvo που αναθεωρούν τα πλάνα τους, η Jaguar δεσμεύεται να μείνει αποκλειστικά στα ηλεκτρικά, απορρίπτοντας τις plug-in υβριδικές επιλογές.
Η Jaguar κάνει μια ριζική στροφή, ρισκάρει την απώλεια παραδοσιακών πελατών και ποντάρει στα πολυτελή ηλεκτρικά για να αναβιώσει το κύρος της. Θα τα καταφέρει ή θα αποξενώσει υπερβολικά το κοινό της και θα χάσει και αυτά που ήδη έχει; Ο χρόνος θα δείξει.
