Η κυριαρχία της Tesla ως ο κορυφαίος κατασκευαστής EV στον κόσμο κινδυνεύει, καθώς η BYD την ξεπέρασε για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο στο πρώτο τρίμηνο του 2025.
Με 416.388 πωληθέντα EV, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ξεπέρασε τις 336.681 μονάδες της Tesla , σηματοδοτώντας μια σημαντική αλλαγή στον κλάδο.
Μετά από χρόνια ταχείας ανάπτυξης, η δυναμική της Tesla σταμάτησε το 2024, με τις πωλήσεις να μειώνονται ελαφρώς σε 1,79 εκατομμύρια οχήματα, από 1,81 εκατομμύρια το 2023.
Αυτή η στασιμότητα ήρθε παρά το ρεκόρ του τέταρτου τριμήνου του 2024, το οποίο δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει την προηγούμενη πτώση.
Εν τω μεταξύ, η BYD έκλεισε σχεδόν το χάσμα, πουλώντας μόλις 24.000 λιγότερες μονάδες από την Tesla πέρυσι.
Η άνοδος της BYD μπορεί να αποδοθεί στην επιθετική της επέκταση, τις τεχνολογικές εξελίξεις και την μεγάλη γκάμα EV σε πολλές μάρκες.
Η εταιρεία έχει εισαγάγει καινοτομίες αιχμής, όπως μια πλατφόρμα φόρτισης 1.000 kW, ενώ η Tesla αγωνίζεται με καθυστερήσεις στον οδικό χάρτη οχημάτων της και στασιμότητα στην τεχνολογία μπαταριών.
Οι αναλυτές της αγοράς προβλέπουν ότι η BYD θα ξεπεράσει την Tesla το 2025, εξασφαλίζοντας μερίδιο 15,7% στην παγκόσμια αγορά EV.
Η Tesla αντιμετωπίζει προκλήσεις από τις γεωπολιτικές εντάσεις, τις διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού, και τους υψηλότερους δασμούς στα εξαρτήματα κινεζικής κατασκευής στο πλαίσιο των πολιτικών του Τραμπ.
Η BYD, με την καθετοποιημένη παραγωγή της και την εστίαση στην κινεζική αγορά, είναι καλύτερα απομονωμένη από αυτούς τους κινδύνους.
Εάν η Tesla δεν κάνει μια δραματική στροφή, η BYD είναι έτοιμη να διεκδικήσει το παγκόσμιο στέμμα EV, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων.
