Η BMW αναβιώνει μια ξεχασμένη αλλά ιδιαίτερα χρήσιμη τεχνολογία για να απαντήσει στο μεγάλο πρόβλημα της αυτονομίας στα ηλεκτρικά οχήματα: τον Range Extender.
Το νέο πρωτότυπο iX5 REx έρχεται να ταράξει τα νερά, προσφέροντας εντυπωσιακή αυτονομία έως και 1.000 χιλιόμετρα, χάρη σε έναν βοηθητικό κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί ως γεννήτρια.
Η τεχνολογία, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη ZF, περιλαμβάνει πλανητικό σύστημα μετάδοσης και δυνατότητα είτε φόρτισης της μπαταρίας είτε παροχής επιπλέον ώθησης.
Αν και η BMW είχε ήδη δοκιμάσει αντίστοιχο σύστημα στο i3 του 2013, το είχε αποσύρει λόγω περιβαλλοντικών αντιδράσεων.
Πλέον, όμως, η έλλειψη υποδομών φόρτισης -κυρίως σε ΗΠΑ και Κίνα- καθιστά απαραίτητες πιο ευέλικτες λύσεις.
Το iX5 REx θα βασιστεί στην πλατφόρμα CLAR και θα ενσωματώσει τεχνολογίες από τη «Neue Klasse», όπως ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V και δυνατότητα υπερταχείας φόρτισης.
Αν και η επίσημη ανακοίνωση της BMW δεν έχει ακόμη γίνει, όλα δείχνουν πως η γερμανική εταιρεία σχεδιάζει ένα μέλλον όπου η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μονόδρομος, αλλά θα πρέπει να προσαρμόζεται στις ανάγκες της κάθε αγοράς.
Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το 2026, ανοίγοντας νέο κεφάλαιο στην παγκόσμια στρατηγική της BMW για βιώσιμη και λειτουργική ηλεκτροκίνηση.
