Η Audi βιώνει μια από τις πιο κρίσιμες φάσεις της ιστορίας της, με την απόδοση της εταιρείας να υπολείπεται των προσδοκιών παρά τις γενναίες ανανεώσεις στη γκάμα της.
Ο νέος επικεφαλής, Gernot Döllner, προσπαθεί να αναστρέψει το αρνητικό κλίμα, αλλά οι προκλήσεις είναι πολλές: οι πωλήσεις των A5, Q5 και A6 παραμένουν υποτονικές, ενώ τα plug-in υβριδικά μοντέλα δεν πείθουν απέναντι σε φθηνότερους ανταγωνιστές.
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 κατέγραψε πτώση 14,4% στα κέρδη του ομίλου Audi Group, με την ίδια την Audi να καταγράφει μόλις 203 εκατ. ευρώ λειτουργικά κέρδη σε κύκλο εργασιών 13,6 δισ. ευρώ.
Με κέρδος μόλις 530 ευρώ ανά αυτοκίνητο —τη στιγμή που η Mercedes αγγίζει τα 4.000— το περιθώριο κέρδους φτάνει μόλις το 1,5%.
Η Audi αποσύρει μοντέλα όπως τα A1 και Q2, χάνει έδαφος στην Κίνα και πιέζεται από εμπορικούς φραγμούς στις ΗΠΑ. Το εργοστάσιο στις Βρυξέλλες έχει ήδη κλείσει, με 7.500 απολύσεις να αναμένονται ως το 2029.
Στο τραπέζι βρίσκεται ακόμη και η πώληση της Italdesign, μιας ιστορικής αλλά σήμερα περιθωριακής μονάδας.
Το μέλλον της Audi θα κριθεί από τη ριζική επαναχάραξη στρατηγικής —το πρεστίζ δεν αρκεί όταν οι αριθμοί λένε άλλα.
