Σύνδεση

Honda

ΓΙΑΤΙ ΤΟ HONDA TYPE-R ΕΧΕΙ ΤΡΙΠΛΟ ΤΕΛΙΚΟ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ;

Από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του, το νέο Τype-R δημιούργησε αίσθηση με τα τεχνικά του στοιχεία αλλά και με την εμφάνισή του. Ως προς το τελευταίο μάλιστα, μία μικρή λεπτομέρεια στο πίσω μέρος, δημιούργησε και πολλά ερωτηματικά.

Ο λόγος για τις τρεις απολήξεις της εξάτμισης (σε αντίθεση με τις δύο των άλλων εκδόσεων του μοντέλου) για το οποίο πολλοί υπέθεσαν εξ’ αρχής ότι πρόκειται για μία κίνηση εντυπωσιασμού από την εταιρία. Οι μηχανικοί της πάντως έσπευσαν να εξηγήσουν την λειτουργία αυτής της παράξενης διάταξης, δείχνοντας ότι και σ’ αυτό το σημείο το Type-R είναι ένα προϊόν μελέτης μηχανικών και όχι κάποιων σχεδιαστών και τμημάτων μάρκετινγκ.

Όπως οι δύο απολήξεις στο πίσω μέρος όπου βοηθούν κατά την Honda στην μείωση του θορύβου στις υψηλές ταχύτητες, δίχως να χάνεται ο σπορ ήχος, ο οποίος χάρη στην αυξημένη κατά 10% ροή των καυσαερίων (σε σχέση με το προηγούμενο Type R) μειώνει την πίεση επιστροφής μέσα στο σύστημα. Και επειδή στο Type-R ο race ήχος είναι πιο έντονος, προστέθηκε μια επιπλέον μικρότερο «εξάτμιση», η οποία κατά την επιτάχυνση λειτουργεί σαν μία ακόμα ροή εξαγωγής ενισχύοντας τον ήχο κατά 2dB.

Αντίθετα, στις υψηλότερες ταχύτητες και σε μεσαία φορτία κινητήρα, η πίεση στην κεντρική μικρότερη απόληξη εξαγωγής γίνεται «αρνητική», αντλώντας ατμοσφαιρικό αέρα. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται εν μέρει ένα «ηχοακυρωτικό» φαινόμενο που βελτιώνει τα χαρακτηριστικά NVH εξαλείφοντας το βουητό που σε άλλη περίπτωση θα γινόταν αντιληπτό στην καμπίνα επιβατών.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μία μικρή λεπτομέρεια που πέρα από το αισθητικό κομμάτι έχει και σημαντική λειτουργική αξία. Και δείχνει πέρα και πάνω από όλα την εμμονή των μηχανικών της Honda με το Type-R και την αποφασιστικότητά τους να φτιάξουν το πιο “ψαγμένο” δικίνητο hatchback των τελευταίων ετών.

Παναγιώτης Τριτάρης

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. ΓΙΩΡΓΟΣ

    28/06/2017 στις 13:19

    ΕΧΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΟΛΑ :
    ΤΑ ΚΟΙΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ … ΜΟΝΟΚΑΝΟ
    ΤΑ ΜΕΣΑΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΚΡΙΒΑ ΜΕ … ΔΙΚΑΝΑ
    ΤΟ HONDA ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ … ΤΡΙΚΑΝΟ
    ΚΑΙ ΤΑ PAGGANI TA … ΤΕΤΡΑΚΑΝΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo