Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Γιατί οι ηλεκτρικές χειρολαβές είναι επικίνδυνες;

Αμέτρητα τροχαία ατυχήματα με ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν φέρει στο φως ένα σοβαρό, εντούτοις συχνά υποτιμημένο πρόβλημα: οι χωνευτές ηλεκτρικές χειρολαβές που δεν ανοίγουν όταν η ηλεκτρική ενέργεια διακόπτεται, είτε λόγω σύγκρουσης, φωτιάς ή απλής βλάβης.

Η περίπτωση ξεκινά με ένα Tesla Model Y που τυλίχθηκε στις φλόγες: παρά την ακεραιότητα της λαβής της πόρτας, το αυτοκίνητο δεν μπορούσε να ξεκλειδώσει λόγω διακοπής του ηλεκτρικού συστήματος και οι επιβάτες παρέμειναν παγιδευμένοι αν και σωματικά άθικτοι.

Δεν είναι μόνο η Tesla. Πολλές μάρκες που υιοθετούν τα πολυτελή “flush handles” -από Ford Mustang Mach-E έως Nissan Leaf και Kia EV6- αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα όταν η ενέργεια πέφτει.

Υπάρχουν καταγεγραμμένα περιστατικά όπου επιβάτες έμειναν εγκλωβισμένοι, όπως σε Rivian, σε Mach-E ή σε άλλες μάρκες. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: μια γυναίκα εγκλωβίστηκε εντός Rivian R1S για 45 λεπτά ενώ έμπαινε καπνός στην καμπίνα

Μια λύση που επαναλαμβάνεται στα περιστατικά είναι η χειροκίνητη απελευθέρωση της πόρτας που όμως συχνά είτε δεν είναι γνωστή είτε δεν είναι εύκολα προσβάσιμη.

Με την κρίση αυτή να οξύνεται, η Κίνα εξετάζει νομοθετικές ρυθμίσεις που θα απαιτούν εμφάνιση χειροκίνητων λαβών ή τουλάχιστον μέρος του μηχανισμού να είναι προσβάσιμο όταν η ηλεκτρική λειτουργία αποτύχει.

Το μήνυμα είναι σαφές: ο σχεδιασμός που φαίνεται κομψός και μοντέρνος δεν πρέπει να θυσιάζει την ασφάλεια. Οι οδηγοί και ιδιοκτήτες EV θα πρέπει να ενημερωθούν για το πού βρίσκεται ο μηχανισμός χειροκίνητης απελευθέρωσης της πόρτας στο όχημά τους και πώς να τον χρησιμοποιούν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Μια απλή γνώση μπορεί να σώσει ζωές.

Suzuki: Το Vitara ανανεώθηκε – Πόσο κοστίζει

Featured

H BMW θα επιμείνει στους εμβληματικούς σπορ κινητήρες της

BMW

Audi TT Moment 2.0: Ο διάδοχος του ΤΤ με καρδιά από… Porsche

Audi

Toyota Yaris Hybrid 130: Πιο δυνατό αλλά εξίσου οικονομικό

Featured