Η Ford διανύει μια περίοδο σιωπηρής αλλά βαθιάς αναδιάρθρωσης, επαναπροσδιορίζοντας τον ρόλο της στη διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία.
Όπως παραδέχεται πλέον ανοιχτά ο CEO της εταιρείας, Jim Farley, ο αμερικανικός κολοσσός συνειδητοποίησε ότι δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί αποτελεσματικά την Toyota και τη Hyundai στην κατηγορία των προσιτών, μαζικών αυτοκινήτων — και αποφάσισε να σταματήσει να προσπαθεί.
Μιλώντας στην αργεντίνικη εφημερίδα La Nación, ο Farley εξήγησε ότι η στρατηγική του «full-line κατασκευαστή», με παρουσία σε όλες τις κατηγορίες, αποδείχθηκε οικονομικά μη βιώσιμη.
Παρότι μοντέλα όπως τα Fiesta και Focus εξέφραζαν το δημοκρατικό όραμα της Ford, τα κόστη παραγωγής δεν μπορούσαν να ανταγωνιστούν εκείνα των Ιαπώνων και Κορεατών αντιπάλων της.
«Ήταν μια πνευματική στιγμή για τη Ford να είναι κατασκευαστής για όλους, αλλά ίσως αυτό ήταν λάθος», παραδέχθηκε. Όχι ως πρόθεση, αλλά ως αποτέλεσμα. Η έλλειψη κόστους-πλεονεκτήματος οδήγησε την εταιρεία σε αναδιάρθρωση, τόσο στη Λατινική Αμερική όσο και στις ΗΠΑ.
Έτσι, τα τελευταία χρόνια, η Ford αποσύρθηκε από βασικά μοντέλα ευρείας κατανάλωσης, όπως τα Fusion, Taurus, Edge και πιο πρόσφατα το Escape στις ΗΠΑ. Οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν αισθητά, από πάνω από 6 εκατ. οχήματα ετησίως την περίοδο 2013–2017 σε περίπου 4,2–4,4 εκατ. σήμερα.
Ωστόσο, η νέα στρατηγική δίνει έμφαση σε «συναισθηματικά προϊόντα»: Mustang, Bronco και pickup trucks υψηλής απόδοσης. Λιγότερα αυτοκίνητα, αλλά με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους και ισχυρότερο αποτύπωμα. Για τη Ford, το στοίχημα δεν είναι πλέον ο όγκος, αλλά η ταυτότητα.
