Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Γιατί απέτυχε η Ευρώπη στο μπλοκάρισμα των κινεζικών αυτοκινήτων;

Η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης να προστατεύσει τις δικές της αυτοκινητοβιομηχανίες μέσω υψηλών δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δείχνει να γυρίζει μπούμερανγκ.

Παρά τους πρόσθετους φόρους που επιβλήθηκαν στα EV, οι πωλήσεις κινεζικών μοντέλων στην Ευρώπη συνεχίζουν ανοδικά, ενώ οι κινεζικές εταιρείες αξιοποιούν ένα καθαρό «κενό» στο ρυθμιστικό πλαίσιο.

Φέτος, οι πωλήσεις κινεζικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις χώρες της EFTA αναμένεται να ξεπεράσουν τις 700.000 μονάδες, σημαντική άνοδος από τις 408.000 του 2024.

Το εντυπωσιακό είναι ότι αυτή η αύξηση καταγράφεται παρά τους πρόσθετους δασμούς έως 35%, που εφαρμόστηκαν τον Νοέμβριο πέρυσι, επιπλέον του βασικού 10%.

Ο λόγος; Οι δασμοί στοχεύουν σχεδόν αποκλειστικά τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και τα extended-range EV. Αντίθετα, τα υβριδικά και τα θερμικά μοντέλα από την Κίνα συνεχίζουν να φορολογούνται μόνο με το βασικό 10%.

 Έτσι, οι κινεζικές μάρκες προσαρμόζουν άμεσα τη στρατηγική τους, προωθώντας υβριδικά και ICE μοντέλα που αποφεύγουν το οικονομικό βάρος.

Με κόστος παραγωγής έως 30% χαμηλότερο από της Ευρώπης, δεν υπάρχει κίνητρο για τις κινεζικές εταιρείες να επενδύσουν άμεσα σε ευρωπαϊκά εργοστάσια.

Μέχρι σήμερα, λιγότερα από 20.000 κινεζικά μοντέλα αναμένεται να κατασκευαστούν εντός Ευρώπης. Η BYD αποτελεί την εξαίρεση, με νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία που θα φτάνει τις 150.000 μονάδες τον χρόνο.

Ωστόσο, σχέδια υπάρχουν. Η Leapmotor προετοιμάζει την παραγωγή του B10 στην Ισπανία, η GWM στοχεύει σε δυναμικότητα 300.000 μονάδων έως το 2029, ενώ Dongfeng και Hongqi εξετάζουν ευρωπαϊκές τοποθεσίες. Παράλληλα, Chery, Xpeng και GAC έχουν ήδη περιορισμένη τοπική συναρμολόγηση.

Το συμπέρασμα για τους αναλυτές είναι σαφές: η επιλογή της ΕΕ να επιβάλει στοχευμένους δασμούς στα EV δημιούργησε μια μεγάλη «τρύπα» στο σύστημα,  την οποία οι Κινέζοι κατασκευαστές εκμεταλλεύονται στο έπακρο.

Γιατί η Mercedes κάνει στροφή 180 μοιρών;

Mercedes-Benz

Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio παίρνουν παράταση ζωής  

Alfa Romeo

Το νέο FIAT Pandina στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Featured

Mercedes Vision Iconic: Το αύριο μέσα από τον καθρέφτη του παρελθόντος

Featured