Η γερμανική αγορά αυτοκινήτων, η μεγαλύτερη στην Ευρώπη, κατέγραψε σημαντική πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τον Αύγουστο, με μείωση 69% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, φτάνοντας μόλις τα 27.000 οχήματα.
Αυτή η πτώση αποδίδεται στην κατάργηση των κρατικών κινήτρων για εταιρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στην οικονομική αδυναμία της χώρας.
Η Volkswagen, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αντιμετωπίζει μειωμένη ζήτηση, καταργεί θέσεις εργασίας και εξετάζει το κλείσιμο εργοστασίων.
Η μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων επηρεάζει και την υπόλοιπη Ευρώπη, με το μερίδιο των EV να μειώνεται στο 14% από 15% πέρυσι.
Οι καταναλωτές αποθαρρύνονται από τις μειωμένες επιδοτήσεις και το υψηλό κόστος ζωής.
Οι συνολικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ, την ΕΖΕΣ και το Ηνωμένο Βασίλειο σημείωσαν πτώση 17% τον Αύγουστο, με μείωση σε Γαλλία και Ιταλία, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν η μόνη μεγάλη αγορά όπου αυξήθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών, κατά 11%.
Η πτώση των πωλήσεων EV επηρεάζει την ικανότητα αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η VW και η Renault, να πληρούν τους νέους κανονισμούς εκπομπών στην ΕΕ.
Η Renault έχει ζητήσει «ευελιξία» στους στόχους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω της μειωμένης ζήτησης.
Επιπλέον, η συνολική αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη παραμένει χαμηλότερη από την προπανδημική περίοδο, επηρεασμένη από προβλήματα όπως ο πληθωρισμός και οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα.
