Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν θα αφήσουν εύκολα κάποιον να παρεισφρήσει στα χωράφια τους και έτσι σε ότι αφορά την αυτόνομη οδήγηση που δείχνει να είναι το μελλοντικό colpo grosso οι Γερμανοί σε πρώτη φάση –είναι σχεδόν βέβαιο πως θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι- συνασπίζονται.
Ο στόχος είναι να δημιουργήσουν δική τους τεχνολογία και τεχνογνωσία προκειμένου να μην εξαρτώνται από την Google και την Apple, που με τη σειρά τους κάνουν ότι μπορούν προκειμένου να βάλουν πόδι. Μεταξύ αυτών εξελίσσοντας και δικά τους οχήματα.
Πρώτο πρότζεκτ αυτή της συνεργασίας είναι η ανάπτυξη ενός ψηφιακού χάρτη με δεδομένα πραγματικού χρόνου, τα οποία θα προκύπτουν από τη διασύνδεση σε μια υπηρεσία όλων των αυτοκίνητων όλων των κατασκευαστών που θα παρέχουν τις απαραίτητες για τη λειτουργία πληροφορίες. Οι υπεύθυνοι των τομέων έρευνας και εξέλιξης όλων των κατασκευαστών είναι βέβαιοι πως η ύπαρξη ενός τέτοιου χάρτη θα βελτιώσει κατά πολύ τη λειτουργία των συστημάτων πλοήγησής τους, καθώς αυτά μέχρι τώρα στηρίζονται σε δεδομένα από τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας και τους χάρτες της Google. Και βέβαια τονίζουν πως όσα περισσότερα αυτοκίνητα, μετά τη συγκατάθεση των ιδιοκτητών τους, παρέχουν στοιχεία, τόσο πιο ακριβής θα είναι αυτός ο χάρτης.
Ενδιαφέρον πάντως εδώ έχει πως η Google πρόσφατα επένδυσε περισσότερα από 1 δις δολάρια σε χάρτες πραγματικού χρόνου. Σε όλα αυτά πάντως εμπόδιο είναι το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, που πρέπει να προσαρμοστεί προκειμένου όλη αυτή η διασύνδεση και η ανταλλαγή δεδομένων να είναι καταρχήν εφικτή νομικά.
Γιάννης Σκουφής
