Σε δραστικά μέσα προχωρά η Σιγκαπούρη από τον Φεβρουάριο του 2018 με στόχο την συγκράτηση ή την σταδιακή μείωση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που πωλούνται εκεί.
Στόχος των αρχών της Σιγκαπούρης είναι να μειώσουν τον αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν εκεί προτάσσοντας οικολογικούς, κυκλοφοριακούς λόγους, καθώς και θέματα ποιότητας ζωής μιας και το 12% της συνολικής έκτασης της πόλης αφορά στους δρόμους. Για αυτό η κυβέρνηση θα επενδύσει 28 δισεκατομμύρια για να επεκτείνει το δίκτυο μεταφορικών μέσων (τρένων, λεωφορείων) στα επόμενα πέντε χρόνια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Σιγκαπούρη είναι ένα από τα ακριβότερα κράτη για να έχει κανείς στην ιδιοκτησία του αυτοκίνητο, καθώς έχει έκταση και πληθυσμό λίγο μεγαλύτερο από την Αττική, την ίδια στιγμή που οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων φθάνουν έως και τις 90.000 το χρόνο, όσο δηλαδή σε μία χρονιά σε όλη την Ελλάδα.
Ενδεικτικά αναφέρουμε πως για τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός αδειών που πλειοδοτείται από την πολιτεία και για ένα μικρό πόλης ξεκινά από τις 41.617 δολάρια με δικαίωμα χρήσης και λήξης για μία δεκαετία. Κάτι που πρακτικά σημαίνει πως για ένα αυτοκίνητο πόλης ένας οδηγός στην Σιγκαπούρη πληρώνει 4.161 δολάρια το χρόνο ως ένα είδος τέλους χρήσης! Και μετά έχουμε παράπονο για τα δικά μας τέλη κυκλοφορίας…
Παναγιώτης Τριτάρης
