Ενδιαφέροντα στοιχεία για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ προκύπτουν από την έκθεση των ευρωπαίων κατασκευαστών για το πρώτο εξάμηνο του 2024. Μπορεί δηλαδή οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων να αυξήθηκαν κατά 4,5%, φτάνοντας σχεδόν τις 5,7 εκατομμύρια μονάδες, ωστόσο σε σχέση με τα προ-πανδημιακά επίπεδα καταγράφεται μείωση 18%.
Στο μεταξύ στο πρώτο εξάμηνο στην ΕΕ, τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιστοιχούσαν στο 14,4% της αγοράς καταγράφοντας έτσι μικρή μείωση από το 15,1% που ήταν το προηγούμενο έτος. Ταυτόχρονα, τα υβριδικά αυτοκίνητα αύξησαν το μερίδιό τους από 24,4% σε 29,5%. Τέλος το συνδυασμένο ποσοστό των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 47,1%, από 49,6%.
Εστιάζοντας στα ηλεκτρικά (BEV) τον Ιούνιο του 2024, οι ταξινομήσεις τους μειώθηκαν κατά 1% στις 156,408 μονάδες, με το συνολικό τους μερίδιο στην αγορά να πέφτει στο 14,4% από 15,1%. Παρά τη σημαντική αύξηση των πωλήσεων στο Βέλγιο (+50,4%) και την Ιταλία (+117,4%) δεν αντισταθμίστηκε η διψήφια πτώση στις άλλες κορυφαίες αγορές, όπως η Γερμανία (-18,1%), η Ολλανδία (-15%) και η Γαλλία (-10,3%).
Ως αποτέλεσμα, συνολικά το πρώτο εξάμηνο του έτους ταξινομήθηκαν 712,637 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, νούμερο που αντιστοιχεί σε μια μικρή αύξηση του 1,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο το προηγούμενο έτος και αντιπροσωπεύει το 12,5% της αγοράς.
