Σε μια Ευρώπη που πιέζεται από τον ανταγωνισμό των Κινέζων και το υψηλό κόστος ανάπτυξης νέων ηλεκτρικών μοντέλων, η Ford επιλέγει έναν απροσδόκητο σύμμαχο: τη Renault. Με δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βασισμένα στην πλατφόρμα AmpR Small, οι δύο εταιρείες ετοιμάζουν μια συμμαχία που μπορεί να αναδιαμορφώσει το τοπίο στα μικρά EV.
Η παραγωγή θα πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο ElectriCity στη βόρεια Γαλλία, με τη Renault να αναλαμβάνει την αρχιτεκτονική και η Ford τη σχεδίαση και τις ρυθμίσεις οδικής συμπεριφοράς. Το ένα από τα δύο μοντέλα αναμένεται να αποτελέσει τον άτυπο διάδοχο του Fiesta, που έφυγε από τη γραμμή παραγωγής το 2023, ενώ το δεύτερο θα είναι ένα compact SUV με σύγχρονες τεχνολογίες, όπως vehicle-to-grid λειτουργίες που λείπουν από το σημερινό Puma.
Η επιλογή της Renault έναντι της Volkswagen δεν είναι τυχαία. Ο αμερικανικός όμιλος εντυπωσιάστηκε από τον ρυθμό ανάπτυξης της γαλλικής εταιρείας: το Renault 5 ολοκληρώθηκε σε 36 μήνες, ενώ το νέο Twingo αναπτύχθηκε σε μόλις 21. Σε μια εποχή που κάθε μήνας καθυστέρησης κοστίζει εκατομμύρια, η ταχύτητα αυτή είναι στρατηγικό πλεονέκτημα.
Η συνεργασία επεκτείνεται και στον χώρο των van, όπου εξετάζεται κοινή εξέλιξη νέων μοντέλων με στόχο τη δημιουργία ενός ενιαίου “ευρωπαϊκού αντιβάρου” απέναντι στον κινεζικό ανταγωνισμό. Η Ford φέρνει τεχνογνωσία στα pickup και στα van του ενός τόνου, ενώ η Renault κυριαρχεί σε μικρότερα και μεσαία επαγγελματικά οχήματα.
Η συμμαχία αυτή έρχεται σε μια περίοδο που η Ford έχει συρρικνώσει δραστικά την ευρωπαϊκή της γκάμα, κυνηγώντας κερδοφορία και όχι όγκο. Αν τα δύο νέα EV πετύχουν, θα ανοίξουν τον δρόμο για μια αναγέννηση στα μικρά ηλεκτρικά της πόλης – και ίσως μια νέα εποχή συνεργασιών στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
