Σύνδεση

Featured

Ford Electric Experience: Με τα νέα Explorer, Capri και Puma Gen-E για μια ημέρα

Σε μια πλήρη ημερήσια δοκιμή, η Ford μας έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τα νέα Explorer, Capri και Puma Gen-E, επιβεβαιώνοντας πως για εκείνη η ηλεκτροκίνηση σημαίνει περισσότερα από αυτονομία και αριθμούς – σημαίνει οδηγική ταυτότητα.

Για τη Ford, η ηλεκτροκίνηση δεν είναι ένα ακόμα trend για να «τσεκαριστεί». Είναι μια τεχνολογική μετάβαση με ουσία, που συνδυάζει απόδοση, αποδοτικότητα και το κυριότερο: οδηγική ευχαρίστηση. Κάθε νέο ηλεκτρικό της μοντέλο σχεδιάστηκε όχι απλώς για να καλύψει τις απαιτήσεις μιας εποχής, αλλά για να αποδείξει ότι το ηλεκτρικό μπορεί -και πρέπει- να έχει χαρακτήρα.

Το διαπιστώσαμε αυτό στην πράξη μέσα από μια πλήρη ημέρα δοκιμών, με το νέο Explorer να ανοίγει το πρόγραμμα, το φρέσκο Puma Gen-E να φέρνει την εξηλεκτρισμένη καθημερινότητα πιο κοντά από ποτέ και το Capri να επανασυστήνει το όνομά του με έναν τρόπο που μόνο ένα SUV κουπέ ξέρει να κάνει. Όλα μελετημένα στη λεπτομέρεια, όλα με μια ξεκάθαρη στόχευση: να οδηγηθούν σαν πραγματικά Ford.

Αφετηρία από τα κεντρικά της Ford Motor Ελλάς στη Μεταμόρφωση, με πρώτο «ραντεβού» το Explorer. Αν και βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου Volkswagen, το μεσαίο SUV της Ford έχει διαφορετικό χαρακτήρα.

Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, με σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες και καλή απόσβεση ακόμη και στους πιο ταλαιπωρημένους δρόμους. Το μοντέλο που οδηγήσαμε είχε τη μεγάλη μπαταρία των 77,0 kWh και πίσω ηλεκτροκινητήρα 286 ίππων, με ρεαλιστική αυτονομία κοντά στα 450 χιλιόμετρα, νούμερα που επιβεβαιώθηκαν στο ταξίδι μας.

Η διαχείριση ενέργειας είναι υποδειγματική, το infotainment λειτουργεί άψογα στο Android Auto και η οδική συμπεριφορά θυμίζει περισσότερο παραδοσιακό SUV παρά ένα υπερυψωμένο EV. Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 19+ εκ. και δεν είναι μόνο για το φαίνεσθαι: σε κάποιες χωμάτινες διαδρομές λίγο πριν την Αράχωβα, το Explorer έδειξε πως μπορεί να κινηθεί με σιγουριά σε ήπιο off-road.

Στη συνέχεια, σειρά είχε το νέο Puma Gen-E (από 29.906 ευρώ). Εδώ, η Ford επέλεξε μια προσεκτική προσέγγιση: διατηρεί την επιτυχημένη πλατφόρμα του συμβατικού Puma, αλλά με πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτροκινητήρας στον εμπρός άξονα αποδίδει 168 ίππους, με μπαταρία 43,0 kWh και επίσημη αυτονομία 376 χλμ. Στην πράξη, με προσεκτική οδήγηση, αναγεννητική πέδηση σε φουρκέτες και χάρη στην εξαιρετική ενεργειακή διαχείριση, είδαμε πάνω από 300 χιλιόμετρα.

Μία πρώτη εκτίμηση για την κατανάλωση είναι περίπου στις 16 με 17 kWh/100 χλμ. χωρίς σεβασμό στο γκάζι, ενώ με οικονομικό στιλ στην πόλη εκτιμώ ότι μπορεί να κινείται με 13 έως 14 kWh/100 χλμ. Εδώ μεγάλο ρόλο παίζει και το σχετικά μικρό απόβαρο των σχεδόν 1,6 τόνων.

Η συμπεριφορά του Gen-E θυμίζει πολύ το βενζινοκίνητο αδερφάκι του. Καλή πληροφόρηση από το μεγάλο και περίεργα «τετραγωνισμένο» τιμόνι, σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και ένα σασί που μπορεί να υποστηρίξει σβέλτη οδήγηση χωρίς να χάνει σε προοδευτικότητα.

Δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με ωμή ισχύ, αλλά ξεχωρίζει για τη φιλικότητα και τον ισορροπημένο χαρακτήρα του, ενώ πέρα από την one pedal οδήγηση υπάρχει και επιλογή τεχνητού ήχου με μία διακριτική σπορ χροιά που κάνει καλύτερα αντιληπτή την επιτάχυνση.

Με το που κάθεσαι πίσω από το τιμόνι του νέου Ford Puma Gen-E, νιώθεις αμέσως μια οικειότητα. Η εικόνα του ταμπλό είναι σχεδόν ίδια με εκείνη του πρόσφατα ανανεωμένου θερμικού Puma. Η διάταξη του εσωτερικού είναι ελαφρώς διαφοροποιημένη σε σχέση με το συμβατικό Puma.

Διατηρεί τις δύο οθόνες των 12,8 ιντσών ως στάνταρ, προσφέροντας σύγχρονη απεικόνιση πληροφοριών και infotainment. Περιλαμβάνεται επίσης στάνταρ ασύρματη φόρτιση για smartphone, ενώ ξεχωρίζει το σύστημα ήχου της B&O, που εντυπωσιάζει με την καθαρότητα και τη διαύγειά του.

Ωστόσο, η πιο ουσιαστική διαφορά βρίσκεται στο κέντρο, όπου στη θέση του κλασικού επιλογέα ταχυτήτων έχει τοποθετηθεί ένας μοχλοδιακόπτης πίσω από το τιμόνι. Η επιλογή αυτή έχει το πλεονέκτημα πως απελευθερώνει χώρο στη διαμπερή κεντρική κονσόλα.

Το συνολικό πορτμπαγκάζ φτάνει τα 523 λίτρα, νούμερο ιδιαίτερα ικανοποιητικό για την κατηγορία του. Από αυτά, τα 145 λίτρα προέρχονται από τον υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο, τον οποίο η Ford ονομάζει «Gigabox». Επιπλέον, κάτω από το καπό υπάρχει ένα μικρό αλλά λειτουργικό frunk (εμπρός πορτμπαγκάζ) 43 λίτρων.

Είναι ιδανικό για να αποθηκεύονται τα καλώδια φόρτισης ή άλλα μικροαντικείμενα, κρατώντας το κυρίως πορτμπαγκάζ ελεύθερο για τις αποσκευές. Συνολικά, το Puma Gen-E προσφέρει πρακτικότητα που ξεπερνά τις προσδοκίες για ένα αυτοκίνητο του μεγέθους του, με έξυπνες λύσεις αποθήκευσης που αξιοποιούν στο έπακρο κάθε εκατοστό.

Τελευταίο στην τριλογία το νέο Capri, ένα όνομα από τα παλιά, σε νέα μορφή. Κουπέ SUV με πλατφόρμα ίδια με του Explorer, αλλά με πιο σπορτίφ στήσιμο. Η χαμηλότερη θέση οδήγησης, η διαφορετική ρύθμιση της ανάρτησης και ο τρόπος που «γράφει» στην είσοδο της στροφής του δίνουν έναν πιο νευρικό, πιο engaging χαρακτήρα.

Με τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα και την ίδια μπαταρία των 77,0 kWh, αλλά με διαφορετικό set-up, το Capri γίνεται πιο συμμετοχικό και σου ζητά να του «ανοιχτείς» λίγο παραπάνω σε επαρχιακό δρόμο. Η αίσθηση στο τιμόνι είναι πιο άμεση, τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά και το βάρος κρύβεται αρκετά καλά χάρη στο σωστό μπάλανς και το στήσιμο όπως μόνο ξέρουν στην Ford (και συγκριτικά με το λιγότερο ακριβές «συγγενικό» VW ID.4).

Κοινός παρονομαστής και στα τρία μοντέλα είναι η προσοχή στη λεπτομέρεια, η φροντισμένη ηχομόνωση, αλλά και η καλή διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας, σε πραγματικές συνθήκες, όχι στα χαρτιά. Αν έπρεπε να κρατήσουμε ένα συμπέρασμα από την πρώτη επαφή με τα νέα ηλεκτρικά Ford στην Ελλάδα, είναι το εξής: η μετάβαση έγινε μεθοδικά, χωρίς υπερβολές, με τεχνολογικές λύσεις που εξυπηρετούν τον οδηγό και όχι το μάρκετινγκ. Και αυτό είναι από μόνο του αρκετό για να αξίζει κανείς να τα οδηγήσει.

Όσο για το ηλεκτρικό Puma μείνετε συντονισμένοι για τη δοκιμή του.

Το Smart Fortwo επιστρέφει!

Featured

Μία ενδιαφέρουσα ιδέα για ένα Volvo από τα… παλιά!

Featured

Η Ferrari φέρνει πίσω τα χειροκίνητα κιβώτια

Featured

Το Audi TT επιστρέφει ως ηλεκτρικό

Audi