Σύνδεση

F1

F1 Γκραν Πρι Ουγγαρίας: Νίκη Norris, 1-2 η McLaren!

Ο Lando Norris επικράτησε του team-mate και διεκδικητή του τίτλου Oscar Piastri, με τον Charles Leclerc να χάνει έδαφος στα τελευταία στάδια του αγώνα για τη Ferrari.

Ο Lando Norris κράτησε με δυσκολία την πρωτοπορία μέχρι το τέλος στο Ουγγρικό Grand Prix, αντιμετωπίζοντας επίμονες επιθέσεις από τον Oscar Piastri στους τελευταίους γύρους. Ο Βρετανός πόνταρε σε στρατηγική ενός pit stop, επιλογή που αρχικά έμοιαζε ριψοκίνδυνη αλλά τελικά αποδείχθηκε νικηφόρα.

Ο Piastri ακολούθησε στρατηγική δύο pit stop, σε μια προσπάθεια να κερδίσει τον poleman Charles Leclerc. O Mονεγάσκος της Ferrari διατήρησε την πρωτοπορία στην εκκίνηση και στο πρώτο stint, καθώς το πίσω μέρος του μονοθεσίου του αντιμετώπιζε περιορισμένη πρόσφυση σε μια πίστα που φθείρει έντονα τα ελαστικά.

Σε αντίθεση, ο Norris είχε μέτρια εκκίνηση. Παρότι πίεσε τον Piastri στην πρώτη φάση της εκκίνησης, παγιδεύτηκε στη φάση του φρεναρίσματος, επιτρέποντας σε George Russell και Fernando Alonso να τον προσπεράσουν από την εξωτερική στη στροφή 1. Πέρασε τον Alonso δύο γύρους αργότερα, αλλά δεν μπορούσε να ξεπεράσει τον Russell. Βλέποντας ότι το πολύ να τερματίσει τρίτος με τη στρατηγική των δύο στάσεων, αποφάσισε να επεκτείνει το πρώτο stint του και μπήκε στα pits μόλις στον 31ο γύρο, ποντάροντας ότι οι αντίπαλοί του θα χρειαζόταν να ξαναμπούν.

Η στρατηγική επιβεβαιώθηκε όταν ο Leclerc έκανε δεύτερο pit stop στον 40ό γύρο. H McLaren καθυστέρησε λίγο περισσότερο το δικό της stop για τον Piastri, δίνοντάς του πλεονέκτημα φρέσκων ελαστικών ώστε να κυνηγήσει τον Leclerc. Ο Αυστραλός προσπέρασε τη Ferrari στον 51ο γύρο και ξεκίνησε να μειώνει τη διαφορά από τον Norris, η οποία ήταν κοντά στα 9 δευτερόλεπτα.

Ο Leclerc, ήδη απογοητευμένος από τη στρατηγική της Ferrari, είχε μπει σε έντονη αντιπαράθεση με την ομάδα του μέσω radio. Ο Piastri εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και με πιο φρέσκα ελαστικά πλησίασε γρήγορα τον team-mate του.

Στους τελευταίους πέντε γύρους ο Piastri βρέθηκε εντός DRS απόστασης, ιδίως λόγω και της κίνησης από πίσω μαρκαρισμένα μονοθέσια. Στον 68ο γύρο πλησίασε απειλητικά και στον επόμενο γύρο επιχείρησε επίθεση με φρενάρισμα αργά στη στροφή 1, όμως μπλόκαρε τους τροχούς και βγήκε ελαφρώς εκτός γραμμής.

Χωρίς να έχει αρκετή ορμή για την τελευταία επίθεση στον τελικό γύρο, ο Piastri αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με τη δεύτερη θέση, τερματίζοντας μόλις 0,698 δευτερόλεπτα πίσω από τον Norris.

Ο George Russell έκλεισε το βάθρο, προσπερνώντας τον Leclerc στον 61ο γύρο. Ο Μονεγάσκος είχε ήδη προειδοποιήσει μέσω radio ότι δύσκολα θα κρατήσει θέση στο βάθρο, και τελικά λύγισε από τη φθορά των ελαστικών και τις αμυντικές του προσπάθειες. Ο Russell θεώρησε την άμυνα του Leclerc υπερβολική, υποστηρίζοντας ότι το μονοθέσιο της Ferrari μετακινήθηκε στην πέδηση, κάτι που θεωρείται επικίνδυνο.

Στον επόμενο γύρο, ο Leclerc επιχείρησε να κλείσει ξανά τον Russell, αλλά η Mercedes είχε κρατήσει την εσωτερική και βγήκε τελικά μπροστά, κατακτώντας την τρίτη θέση. Η Ferrari δέχτηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για ασταθή οδήγηση του Leclerc, όμως η διαφορά του από τον Alonso ήταν αρκετή για να παραμείνει τέταρτος.

Ο Fernando Alonso κράτησε πίσω του τον Gabriel Bortoleto, ο οποίος απείλησε έντονα στα πρώτα στάδια του αγώνα. Ο Βραζιλιάνος κατάφερε να τερματίσει έκτος, το καλύτερο αποτέλεσμα της σύντομης πορείας του στη Formula 1, δύο δευτερόλεπτα μπροστά από τον Lance Stroll.

Ο Liam Lawson κατάφερε να αφήσει πίσω του τον Max Verstappen, ο οποίος προσπάθησε να «τραβήξει» το πρώτο του stint με τα σκληρά ελαστικά, αλλά τελικά μπήκε αργά στα pits και επέστρεψε πίσω από τον πρώην team-mate του.

Ο Andrea Kimi Antonelli πήρε τον τελευταίο βαθμό της δεκάδας, αντέχοντας στην πίεση του Isack Hadjar. Ο Γάλλος οδηγός υπέφερε από πόνο στο χέρι του, όταν χαλίκι τον χτύπησε κατά τη διάρκεια εξόδου εκτός πίστας στους πρώτους γύρους.

Η Φόρμουλα 1 διακόπτει για το καλοκαίρι και θα επιστρέψει στο τέλος του μήνα για το Γκραν Πρι της Ολλανδίας στο Zandvoort, το τριήμερο 29-31 Αυγούστου.

Peugeot E-208 GTi: Η επιστροφή του θρύλου στην ηλεκτρική εποχή

Featured

Alfa Romeo: Στην Ελλάδα η Junior Intensa – Πόσο κοστίζει

Alfa Romeo

Nissan Qashqai e-POWER: Νέα γενιά εξηλεκτρισμού χωρίς πρίζα

Featured

Τα έκαναν… μαντάρα με τα ονόματα των ηλεκτρικών

ΕΙΔΗΣΕΙΣ