Για τέταρτη φορά η Φόρμουλα 1 κάνει στάση στο Μαϊάμι, με τον Max Verstappen να έχει κερδίσει τους δύο πρώτους αγώνες (2022 και 2023), αλλά τον Lando Norris να είναι αυτός που πανηγύρισε πέρυσι την πρώτη νίκη της καριέρας του. Φέτος, μετά την επικράτησή του στην πρεμιέρα στη Μελβούρνη, ο Βρετανός έχασε την πρωτοκαθεδρία στο πρωτάθλημα.
Ο Oscar Piastri είναι αυτή τη στιγμή ο πιο σταθερός από τους δύο οδηγούς της McLaren, κάτι που του επέτρεψε να πάρει κεφάλι με διαφορά 10 βαθμών. Ο Verstappen είναι επίσης κοντά, 12 βαθμούς πίσω, αλλά η Red Bull δείχνει προσωρινά να υπολείπεται σε απόδοση από την MCL39.
Η Ferrari και η Mercedes φιλοδοξούν να επιστρέψουν στο βάθρο στο Μαϊάμι. Η Mercedes είχε έναν αρκετά καλό ξεκίνημα στη σεζόν, με εξαίρεση τον αγώνα στη Σαουδική Αραβία, ενώ η Ferrari αντιμετώπισε περισσότερες δυσκολίες.
Ο Charles Leclerc κατάφερε να ανέβει στο βάθρο στη Τζέντα, δείχνοντας πως αξιοποιεί στο έπακρο το SF-25. Αντίθετα, ο Lewis Hamilton, που μετακόμισε φέτος στη Scuderia, δεν έχει ακόμη προσαρμοστεί πλήρως στο νέο του περιβάλλον.
Οι καιρικές συνθήκες ίσως παίξουν καθοριστικό ρόλο στον αγώνα. Η πρόβλεψη κάνει λόγο για θερμοκρασίες κοντά στους 30°C, κάτι που ευνοεί τη McLaren, καθώς το μονοθέσιό της λειτουργεί αποδοτικά σε ζεστό οδόστρωμα και διαχειρίζεται καλύτερα τα ευαίσθητα ελαστικά της Pirelli.
Ωστόσο, την Κυριακή δεν αποκλείεται να βρέξει, με αρκετές πιθανότητες για βροχόπτωση στη διάρκεια του αγώνα. Αυτό θα μπορούσε να φέρει ανατροπές και να δώσει ευκαιρίες σε ομάδες του μέσου της κατάταξης, όπως η Sauber, με τον Nico Hülkenberg να ψάχνει το πρώτο του αποτέλεσμα εντός δεκάδας μετά τον αγώνα της Αυστραλίας.
Το GP του Μαϊάμι είναι επίσης το δεύτερο sprint weekend της χρονιάς, κάτι που περιορίζει τον χρόνο προετοιμασίας των ομάδων σε μόλις μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών πριν από τις κατατακτήριες του sprint. Το σιρκουί γύρω από το Hard Rock Stadium έχει μήκος 5,412 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 19 στροφές.
Η διαδρομή, ένας συνδυασμός της Τζέντα και Βαρκελώνης, απαιτεί συνδυασμό αεροδυναμικής απόδοσης και καλής μηχανικής πρόσφυσης. Οι μεγάλες ευθείες απαιτούν χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο, ενώ οι τεχνικές στροφές χρειάζονται σταθερότητα και καλή ισορροπία.
Η Pirelli φέρνει φέτος τα πιο μαλακά ελαστικά της (C3, C4, C5), σε μια προσπάθεια να αυξήσει τη φθορά και να προκαλέσει περισσότερες επισκέψεις στα πιτ, γεγονός που θα μπορούσε να διαφοροποιήσει τις στρατηγικές. Η πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας είναι υψηλή (67%).
Στο τεχνικό κομμάτι, οι υψηλές θερμοκρασίες αναμένεται να φέρουν επιπλέον ανοίγματα στο αμάξωμα για την αποβολή θερμότητας, ενώ περισσότερες αναβαθμίσεις αναμένονται στον επόμενο αγώνα στην Ίμολα (18 Μαΐου).
F1 Γκραν Πρι Μαϊάμι 2025 – Τεχνικά στοιχεία πίστας
- Μήκος πίστας: 5,412 χλμ
- Αριθμός γύρων: 57
- Συνολική απόσταση αγώνα: 308,3 χλμ
- Αριθμός στροφών: 19 (12 αριστερές / 7 δεξιές)
- Ρεκόρ γύρου σε αγώνα: 1:29.708 – Max Verstappen (2023)
- Απόλυτο ρεκόρ γύρου (κατατακτήριες): 1:26.814 – Max Verstappen (Q3, 2023)
- Ποσοστό γύρου με τέρμα γκάζι: 55%
- Ποσοστό απόστασης γύρου με τέρμα γκάζι: 68%
- Απόσταση από την pole μέχρι το πρώτο φρενάρισμα: 176 μέτρα
- Χρόνος παραμονής στα πιτ (με περιορισμό ταχύτητας): 17 δευτερόλεπτα
- Τελική ταχύτητα: 331 χλμ/ώρα
- Ζώνες DRS: 3 (T9–T11, T16–T17, T19–T1)
- Ελαστικά Pirelli: C3, C4, C5
- Πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας: 67%
