Σύνδεση

F1

F1 Γκραν Πρι Λας Βέγκας: Ο αποκλεισμός της McLaren φέρνει τα πάνω-κάτω

Το Γκραν Πρι του Λας Βέγκας εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο απρόβλεπτα επεισόδια της φετινής σεζόν. Παρότι ο αγώνας ολοκληρώθηκε με τον Max Verstappen να παίρνει μια καθαρή νίκη και τον Lando Norris να τερματίζει δεύτερος, η πραγματική ανατροπή ήρθε αρκετές ώρες αργότερα, όταν οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν τον αποκλεισμό και των δύο μονοθεσίων της McLaren για παραβίαση του τεχνικού κανονισμού σχετικά με τη φθορά του πατώματος.

Οι έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν μετά τον τερματισμό έδειξαν ότι τόσο το μονοθέσιο του Norris όσο και εκείνο του Oscar Piastri παραβίαζαν το άρθρο 3.5.9e του τεχνικού κανονισμού, το οποίο ορίζει ότι το πάχος του ξύλινου «plank» στο πάτωμα πρέπει να είναι τουλάχιστον 9 χιλιοστά. Η υπέρβαση του επιτρεπτού ορίου φθοράς οδηγεί υποχρεωτικά σε ακύρωση, κάτι που συνέβη και στις δύο McLaren, ανατρέποντας πλήρως τη σειρά τερματισμού αλλά και τη συνολική εικόνα στη βαθμολογία.

Ο μεγάλος ωφελημένος αυτής της εξέλιξης είναι φυσικά ο Verstappen. Με τους 25 βαθμούς της νίκης του να παραμένουν ανέγγιχτοι, ανεβαίνει στους 366 και πλησιάζει στους 24 βαθμούς τον Norris, ο οποίος μένει στους 390 μετά την ακύρωσή του. Ο Piastri, που αρχικά είχε τερματίσει τέταρτος, χάνει τους 12 βαθμούς που θα τον ανέβαζαν πιο κοντά στη μάχη και ισοφαρίζει πλέον τους 366 του Verstappen, αλλά πέφτει πίσω στη βαθμολογία λόγω λιγότερων νικών.

Η νέα κατάταξη του αγώνα –πριν την επίσημη επιβεβαίωση της FIA– δίνει τη δεύτερη θέση στον George Russell και την τρίτη στον Charles Leclerc, ενώ ο Kimi Antonelli ανεβαίνει τέταρτος. Η McLaren, αντίθετα, βλέπει μια σημαντική συγκομιδή βαθμών να χάνεται σε μια κρίσιμη στιγμή της σεζόν, πλήττοντας και τη δική της θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Η εξέλιξη αυτή επισκιάζει έναν αγώνα που ήδη είχε ένταση. Ο Norris, ξεκινώντας από την pole, έχασε αμέσως την πρωτοπορία από τον Verstappen στη στροφή 1 εξαιτίας μιας καθυστερημένης πέδησης, αλλά στη συνέχεια ανέκαμψε και πέρασε ξανά τον Russell στον 34ο γύρο για να επιστρέψει στη δεύτερη θέση. Ωστόσο, στα τελικά στάδια του αγώνα έπρεπε να κάνει οικονομία καυσίμου, χάνοντας ρυθμό και πάνω από 14 δευτερόλεπτα σε τέσσερις μόνο γύρους -μια ένδειξη ότι η McLaren ήδη λειτουργούσε οριακά.

Η παραβίαση της φθοράς στο πάτωμα δεν αποτελεί πρωτοφανές φαινόμενο για φέτος. Έχουν ήδη σημειωθεί ανάλογοι αποκλεισμοί, όπως του Lewis Hamilton στην Κίνα και του Nico Hülkenberg στο Μπαχρέιν, χωρίς όμως να εμπλέκονται θέσεις βάθρου. Τελευταία φορά που βλέπαμε αποκλεισμό από το πόντιουμ ήταν το 2024 στο Σπα, όταν ο George Russell έχασε τη νίκη επειδή το μονοθέσιό του βρέθηκε 1,5 κιλό κάτω από το όριο.

Η McLaren, όμως, γίνεται η πρώτη ομάδα της σεζόν που βλέπει και τα δύο μονοθέσιά της να αποκλείονται στον ίδιο αγώνα για τεχνική παράβαση, στοιχείο που δείχνει πόσο λεπτή είναι η γραμμή ανάμεσα στην αναζήτηση της απόδοσης και στη συμμόρφωση με τον κανονισμό. Με τη μάχη του τίτλου να κρίνεται πλέον στις λεπτομέρειες, η αξιοπιστία του set-up και η διατήρηση των ορίων αποκτούν κομβική σημασία.

Μετρώντας αντίστροφα για το τέλος της χρονιάς, το σκηνικό αλλάζει ξανά. Ο Verstappen επιστρέφει δυναμικά και αποκτά ψυχολογικό προβάδισμα, ο Norris καλείται να διαχειριστεί μια μεγάλη απώλεια, ενώ ο Piastri βλέπει τη δική του προσπάθεια να δέχεται ισχυρό πλήγμα. Η σεζόν 2025 δείχνει πως δεν πρόκειται να κριθεί πριν πέσει η καρό σημαία στον τελευταίο αγώνα.

Ποια γνωστά μοντέλα της καταργεί η BMW;

BMW

Οδηγούμε το νέο Audi Q3 στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Audi

Η ακριβότερη Bugatti όλων των εποχών αλλάζει χέρια

Bugatti

Dacia Bigster G-140: Υβριδικό με υγραέριο και μεγάλη αυτονομία

Dacia