Το Γκραν Πρι Ισπανίας δεν είναι απλώς άλλος ένας σταθμός στο καλαντάρι της Φόρμουλα 1, είναι μια πίστα-βαρόμετρο για την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων. Και φέτος, η Βαρκελώνη αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον λόγω μιας κομβικής τεχνικής αλλαγής: η FIA αυστηροποιεί τους ελέγχους ευκαμψίας στις εμπρός πτέρυγες, κάτι που θα μπορούσε να ανατρέψει τις ισορροπίες.
Τα τελευταία χρόνια, οι ομάδες εκμεταλλεύονταν την ευκαμψία των πτερύγων ώστε να «παίζουν» με την αεροδυναμική –μικρότερη αντίσταση στις ευθείες, χωρίς να χάνεται η κάθετη δύναμη στις στροφές. Το παιχνίδι είναι γνωστό, ενώ πλέον, οι νέοι έλεγχοι αναγκάζουν τις ομάδες να ενισχύσουν τις εμπρός πτέρυγες, περιορίζοντας τα αεροδυναμικά «κόλπα» και ενδεχομένως φέρνοντας κάποιες από αυτές σε μειονεκτική θέση.
Η McLaren, που βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας μετά από 8 αγώνες, δείχνει σίγουρη ότι δεν θα επηρεαστεί ιδιαίτερα. Η Red Bull και η Ferrari, από την άλλη, βλέπουν την αλλαγή ως ευκαιρία να καλύψουν έδαφος. Η πίστα της Καταλονίας είναι πάντως απαιτητική τόσο για την αεροδυναμική ισορροπία όσο και για τη διαχείριση των ελαστικών –ειδικά στις γρήγορες στροφές όπως η Τ3 και η Τ9 που καταπονούν τον εμπρός αριστερό τροχό.
Η Pirelli φέρνει τις πιο σκληρές γόμες (C1-C2-C3), και παρότι υπάρχουν δύο DRS ζώνες, τα προσπεράσματα παραμένουν πρόκληση. Η θέση στην εκκίνηση, ως συνήθως στην Ισπανία, θα έχει κομβικό ρόλο.
Η McLaren παραμένει φαβορί. Ο Oscar Piastri και ο Lando Norris βρίσκονται σε εξαιρετική φόρμα, με μόλις τρεις βαθμούς να τους χωρίζουν – και με τις υψηλές θερμοκρασίες να ενισχύουν την απόδοση του μονοθεσίου τους.
Η Red Bull προσδοκά επιστροφή στις νίκες, βασιζόμενη στην απόδοση του Verstappen σε πίστες με γρήγορες στροφές. Από το 2016, μόνο ο Ολλανδός και ο Lewis Hamilton έχουν κερδίσει στη Βαρκελώνη.
Στη Ferrari, η ανάγκη για βελτίωση είναι επιτακτική. Η Scuderia πρέπει να λύσει το χρόνιο πρόβλημα με την υπερθέρμανση των ελαστικών στο Q3 και να διευρύνει το παράθυρο λειτουργίας του μονοθεσίου της, ειδικά σε πιο απαιτητικές πίστες όπως αυτή.
Η Mercedes, από την πλευρά της, δείχνει συγκρατημένη. Οι υψηλές θερμοκρασίες και η ταχεία φθορά των ελαστικών δεν την ευνοούν – παραμένει ερωτηματικό κατά πόσο το νέο πακέτο αναβάθμισης θα φέρει βελτίωση.
Από το μέσο του grid και κάτω, η μάχη προβλέπεται σκληρή. Η Williams διατηρεί αξιοσημείωτη σταθερότητα και μπορεί να εκμεταλλευτεί ανακατατάξεις, ενώ οι Aston Martin, Alpine, Haas και Toro Rosso θα κυνηγήσουν ευκαιρίες σε κάθε πιθανό σενάριο.
Ο καιρός δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις – προβλέπεται στεγνός αγώνας με θερμοκρασίες κοντά στους 25°C. Ό,τι πρέπει για να ξεκαθαρίσει ποιοι έχουν κάνει σωστά τη δουλειά τους και ποιοι θα χρειαστούν… reset για τη συνέχεια του πρωταθλήματος.
