Η γρήγορη αστική διαδρομή στο Μόντρεαλ με το ιδιαίτερο στήσιμο της, αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στο αποτέλεσμα του αγώνα. Ποια ομάδα έχει το πλεονέκτημα;
Η McLaren βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα, με επτά νίκες στους εννέα πρώτους αγώνες της χρονιάς. Η πρόσφατη διπλή νίκη στη Βαρκελώνη επιβεβαιώνει πως τα πορτοκαλί μονοθέσια είναι σήμερα το σημείο αναφοράς στη Φόρμουλα 1.
Ωστόσο, ο αγώνας στον Καναδά δεν προσφέρεται για βεβαιότητες. Η πίστα Circuit Gilles Villeneuve στο νησί Île Notre-Dame, στη μέση του ποταμού Saint-Laurent, διαφέρει σημαντικά από τις κλασικές διαδρομές.
Ουσιαστικά συνδυάζει μεγάλες ευθείες με αργές στροφές και σικέιν, δημιουργώντας ένα προφίλ που απαιτεί κορυφαία σταθερότητα στα φρένα και πολύ καλή επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών. Όλα αυτά, με χαμηλό επίπεδο κάθετης δύναμης και ρύθμιση πτέρυγας που θυμίζει το set-up του Baku.
Το γεγονός ότι η πίστα δεν είναι μόνιμη, αλλά φιλοξενεί δημόσια κυκλοφορία για το υπόλοιπο της χρονιάς, σημαίνει ότι το επίπεδο πρόσφυσης βελτιώνεται δραστικά όσο περνούν οι ημέρες του τριημέρου.
Επιπλέον, μετά την πρόσφατη ανανέωση του ασφαλτοτάπητα, αναμένεται να υπάρχουν ανωμαλίες και κυματισμοί, κάτι που δυσκολεύει το στήσιμο με πολύ χαμηλή ανάρτηση.
Οι μηχανικοί θα πρέπει να βρουν την ισορροπία ανάμεσα στη σταθερότητα και τη δυνατότητα αντιμετώπισης των έντονων κραδασμών.
Η McLaren θα βρει εδώ ίσως λιγότερο ευνοϊκές συνθήκες, καθώς το μονοθέσιο της αποδίδει καλύτερα όταν η θερμοκρασία είναι υψηλή. Οι προβλέψεις δείχνουν ότι το Σαββατοκύριακο στο Μόντρεαλ η θερμοκρασία θα κυμανθεί λίγο πάνω από τους 20°C.
Αυτό μπορεί να δυσκολέψει τη σωστή λειτουργία των ελαστικών, με πιθανότητα εμφάνισης graining, ειδικά αν οι θερμοκρασίες παραμείνουν χαμηλές. Η Pirelli φέρνει τις πιο μαλακές γόμες (C4, C5, C6), όπως συνέβη και σε Ίμολα και Μονακό.
Ο αγώνας του Καναδά έχει το χαρακτηριστικό ότι ευνοεί τις προσπεράσεις, χάρη στις μεγάλες ευθείες και τις τρεις ζώνες DRS. Όμως, οι οδηγοί πρέπει να πιέζουν στα όρια των kerbs στις στροφές για να πετύχουν ταχύτερους γύρους -και αυτό πάντα ενέχει ρίσκο.
Η περίφημη «Wall of Champions» στην τελική σικέιν έχει στοιχίσει σε πολλούς μεγάλους οδηγούς, κάτι που όλοι έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους.
Η Ferrari έδειξε στο Μονακό ότι μπορεί να εκμεταλλευτεί πίστες με αργές στροφές, αλλά ο Charles Leclerc φαίνεται να μάχεται σχεδόν μόνος του.
Το ίδιο ισχύει για τον Max Verstappen στη Red Bull και τον George Russell στη Mercedes. Κάθε λάθος στο Q3 μπορεί να αποβεί καθοριστικό. Επιπλέον, ο Verstappen κινδυνεύει με ποινή αγώνα αν δεχτεί ακόμα έναν βαθμό ποινής.
Στο μέτωπο των αναβαθμίσεων, αν και ο Καναδάς απέχει από τις ευρωπαϊκές βάσεις των ομάδων, αναμένονται μικρές αλλαγές.
Η Mercedes ήδη έχει ανακοινώσει νέα στοιχεία για το μονοθέσιο, ενώ κάποιες ομάδες έχουν ετοιμάσει πιο επίπεδες πίσω πτέρυγες ειδικά για τον Καναδά. Η Haas θα παρουσιάσει και μια ειδική ρετρό βαφή, τιμώντας τη συμπλήρωση 200 Γκραν Πρι.
Στο μεσαίο κομμάτι του grid, η κατάσταση είναι πιο ρευστή. Η Sauber εντυπωσίασε στη Βαρκελώνη με τον Nico Hülkenberg, αλλά θεωρείται ότι ο χαρακτήρας της καναδικής πίστας δεν της ταιριάζει.
Η Williams αναμένεται πιο ανταγωνιστική εδώ, όπως και η Aston Martin, που επιστρέφει με τον Lance Stroll σε πλήρη δράση μετά τον τραυματισμό του. Η Alpine δύσκολα θα πρωταγωνιστήσει λόγω ισχύος, ενώ η Haas παραμένει αίνιγμα.
Ο Καναδάς έχει φιλοξενήσει 43 αγώνες F1. Με την διαδρομή των 4,361 χιλιομέτρων να περιλαμβάνει 14 στροφές, υψηλή ταχύτητα και ποσοστό πλήρους γκαζιού πάνω από 70%, η παραμικρή λεπτομέρεια στο στήσιμο θα κάνει τη διαφορά. Στις κατατακτήριες, όλα θα κριθούν στα χιλιοστά.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΚΑΝΑΔΑ
Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025
Ελεύθερα FP1
Ελεύθερα FP2 20:30-21:30
00:00-01:00
Σάββατο 14 Ιουνίου 2025
Ελεύθερα FP3
Κατατακτήριες αγώνα 19:30-20:30
23:00-00:00
Κυριακή 15 Ιουνίου 2025
Αγώνας 21:00
