Σύνδεση

F1

F1 Γκραν Πρι Βελγίου: Κυριαρχία McLaren, νίκη Piastri

Ο αγώνας στο Spa-Francorchamps ξεκίνησε με καθυστέρηση σχεδόν μίας ώρας λόγω των έντονων καιρικών συνθηκών. Οι οδηγοί ανέφεραν μηδενική ορατότητα στο γύρο σχηματισμού, αναγκάζοντας τους υπεύθυνους να παγώσουν τη διαδικασία. Έπειτα από συνεχείς εναλλαγές του καιρού και προσπάθειες για να απομακρυνθούν τα λιμνάζοντα νερά από την πίστα, ο αγώνας ξεκίνησε τελικά στις 16:20 τοπική ώρα, με τέσσερις γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και στη συνέχεια rolling start.

Με την πίστα να στεγνώνει σταδιακά, οι περισσότεροι οδηγοί ξεκίνησαν με ενδιάμεσα ελαστικά, όμως από τον 12ο γύρο και μετά άρχισαν οι αλλαγές σε σλικ, με τον Lewis Hamilton να κάνει την πρώτη κίνηση για αλλαγή σε μεσαία γόμα, παρασύροντας και άλλους οδηγούς όπως οι Hulkenberg, Gasly και Alonso. Ο Hamilton, που ξεκίνησε από τα pits λόγω αλλαγής κινητήρα, αυτή τη φορά μιας Ferrari (!) – μια επιλογή που έγινε στα πλαίσια της συνεργασίας της Mercedes με την ιταλική εταιρεία για μελλοντικά power units – κατάφερε να εκμεταλλευτεί την επιλογή και να αναρριχηθεί ως την έβδομη θέση.

Ο Piastri μπήκε για αλλαγή στον ίδιο γύρο με τον Hamilton και βγήκε ξανά μπροστά, ενώ ο Norris άργησε ένα γύρο, κάτι που του στοίχισε περίπου οκτώ δευτερόλεπτα. Η McLaren αποφάσισε να του αλλάξει στρατηγική, τοποθετώντας σκληρά C1 ελαστικά, σε μια προσπάθεια να φτάσει μέχρι το τέλος χωρίς άλλο πιτ στοπ.

Από εκείνο το σημείο και μετά, ο αγώνας δεν είχε πολλές ανακατατάξεις. Ο Norris πλησίαζε σταδιακά, αλλά ποτέ δεν έπεσε κάτω από τα πέντε δευτερόλεπτα από τον Piastri, ο οποίος διαχειρίστηκε σωστά τη φθορά των μεσαίων C3 ελαστικών. Ο Αυστραλός άντεξε στην πίεση και πήρε τη νίκη με διαφορά 3,4 δευτερολέπτων.

Ο Charles Leclerc με τη Ferrari κράτησε την τρίτη θέση, αν και στο πρώτο μισό του αγώνα δυσκολευόταν να διατηρηθεί μπροστά από τον Verstappen. Η Ferrari είχε επιλέξει αεροδυναμική ρύθμιση με χαμηλή κάθετη δύναμη, κάτι που βοήθησε στις ευθείες, αλλά της κόστισε στα πιο τεχνικά κομμάτια. Ο Verstappen δεν κατάφερε ποτέ να απειλήσει ουσιαστικά και περιορίστηκε στην τέταρτη θέση, δηλώνοντας στο τέλος ότι «η Red Bull πρέπει να δουλέψει σκληρά για να επιστρέψει στο επίπεδο της McLaren».

Ο George Russell τερμάτισε πέμπτος, χωρίς να καταφέρει να πλησιάσει τους τέσσερις πρώτους. Η Mercedes δείχνει να χάνει έδαφος σε σύγκριση με τη Ferrari, ενώ και η Red Bull έχει μείνει πίσω. Ο Hamilton, παρότι είχε καλό ρυθμό, κόλλησε πίσω από τον Alex Albon, ο οποίος κράτησε την έκτη θέση με εξαιρετική άμυνα, ειδικά στους τελευταίους γύρους, παρότι ο Βρετανός βρισκόταν εντός DRS για μεγάλο διάστημα.

Ο Liam Lawson με την Racing Bulls τερμάτισε όγδοος, χωρίς να εμπλακεί σε ιδιαίτερες μάχες, ενώ ο Gabriel Bortoleto πήρε την ένατη θέση, έχοντας λάβει team order για να περάσει τον πιο αργό team-mate του, Nico Hulkenberg. Ο τελευταίος, παρότι μπήκε για δεύτερη αλλαγή ελαστικών, δεν κατάφερε να πάρει πίσω τη θέση του και έμεινε εκτός δεκάδας. Την τελευταία θέση στους βαθμούς κατέλαβε ο Pierre Gasly με την Alpine.

Όλοι οι οδηγοί κατάφεραν να τερματίσουν, κάτι σπάνιο για το Spa, με τον Isack Hadjar να είναι ο μοναδικός που γύρισε με γύρο διαφορά λόγω τεχνικού προβλήματος. Οι Fernando Alonso, Carlos Sainz και Kimi Antonelli ξεκίνησαν από το pitlane και δεν μπόρεσαν ποτέ να βρουν ρυθμό, μένοντας στις τελευταίες θέσεις.

Στη βαθμολογία οδηγών, ο Piastri πλέον προηγείται με 16 βαθμούς από τον Norris (ενώ είχαν μόλις 9 πριν το Βέλγιο), ενώ ο Verstappen έχει μείνει 81 βαθμούς πίσω και χρειάζεται υπερπροσπάθεια για να διεκδικήσει τον τίτλο. Στους κατασκευαστές, η McLaren συνεχίζει να κυριαρχεί, ενώ η Ferrari ξεφεύγει από τη Mercedes και την Red Bull, που δείχνουν ανήμπορες να ακολουθήσουν στις μικτές συνθήκες.

Αυτό είναι το νέο Jeep Cherokee

Featured

Η BMW παίρνει κεφάλι από τη Mercedes στα μεγάλα

BMW

Peugeot E-208 GTi: Η επιστροφή του θρύλου στην ηλεκτρική εποχή

Featured

Alfa Romeo: Στην Ελλάδα η Junior Intensa – Πόσο κοστίζει

Alfa Romeo