O EuroNCAP σε τακτά χρονικά διαστήματα προσαρμόζεται στις τεχνολογικές εξελίξεις και των νέων μοντέλων και αναπροσαρμόζει τις προδιαγραφές των ελέγχων του κάνοντας την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων αλλά και την συγκέντρωση κορυφαίων επιμέρους βαθμολογίων μια πιο δύσκολη υπόθεση.
Στην τελευταία αναπροσαρμογή των προδιαγραφών του ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων ανακοίνωσε νέα πρωτόκολλα δοκιμών, όπως την MPDB (Mobile Progressive Deformable Barrier), η οποία αντικαθιστά το τεστ της μετωπικής σύγκρουσης που υπήρχε εδώ και 23 χρόνια.
Σε αυτή τη δοκιμή το αυτοκίνητο προσκρούει με 50 χλμ./ώρα πάνω σε ένα κινητό φορείο (προηγουμένως υπήρχε σταθερό εμπόδιο) που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση με ίδια ταχύτητα και με επικάλυψη τουλάχιστον 50%. Με αυτό τον τρόπο προσομοιώνεται μια μετωπική με αυτοκίνητο που έρχεται από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Μάλιστα υπάρχει και ένα νέο dummy που προσφέρει ακριβέστερα δεδομένα και που ονομάζεται «THOR».
Αυστηρότερες και με μεγαλύτερη ένταση θα είναι και οι πλευρικές δοκιμές πρόσκρουσης, ενώ οι νέες μέθοδοι μέτρησης που θα υιοθετηθούν θα υπολογίζουν με ακόμα πιο μεγάλη ακρίβεια την αποτελεσματικότητα των αερόσακων.
Επιπρόσθετα θα δοκιμάζονται και τα αυτόματα συστήματα ειδοποίησης τύπου e-Call, ενώ θα αξιολογούνται τα βασικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού καθώς και εκείνα για την ενεργητική ασφάλεια.
