Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να αυξηθούν κατά 30% το 2025, αντιπροσωπεύοντας το 16,7% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, σύμφωνα με την S&P Global Mobility.
Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση από το 13,2% το 2024, παρά το γεγονός ότι ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες επιβραδύνουν την ανάπτυξη των EV υπέρ των υβριδικών οχημάτων λόγω της θεωρούμενης αδύναμης ζήτησης.
Η Κίνα συνεχίζει να ηγείται της αγοράς EV, με τις πωλήσεις της να αναμένεται να καταλάβουν σχεδόν το 30% της αγοράς αυτοκινήτων της μέχρι το 2025.
Ωστόσο, η ανάπτυξη στην Κίνα επιβραδύνεται σε σύγκριση με αναδυόμενες αγορές όπως η Ινδία, η οποία αναμένει αύξηση 117% σε ετήσια βάση, αν και τα EV θα αντιπροσωπεύουν μόνο το 7,5% της συνολικής αγοράς της.
Η αγορά των ΗΠΑ, επηρεασμένη από τις κυβερνητικές πολιτικές για τις φορολογικές πιστώσεις και τους δασμούς, προβλέπεται να αυξήσει τις πωλήσεις EV κατά 36%, φτάνοντας σε μερίδιο αγοράς 11,2%.
Η Ευρώπη αναμένεται να σημειώσει αύξηση των πωλήσεων EV κατά 43%, επιτυγχάνοντας μερίδιο αγοράς άνω του 20%, παρά τις μειωμένες επιδοτήσεις σε χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Ισπανία.
Οι προκλήσεις στην Ευρώπη και την Κίνα, όπως οι περικοπές των επιδοτήσεων, η υπερπροσφορά και ο αυξημένος ανταγωνισμός, πιέζουν αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, με το κλείσιμο εργοστασίων και τις περικοπές θέσεων εργασίας να εξετάζονται.
Οι αναλυτές πιστεύουν ότι η παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων θα διατηρήσει τη δυναμική της, λόγω των κρατικών ενισχύσεων, της τεχνολογικής προόδου και της επέκτασης των υποδομών φόρτισης.
Ωστόσο, οι περιφερειακές διαφοροποιήσεις και η δυναμική της αγοράς, όπως η κυριαρχία των εγχώριων εμπορικών σημάτων στην Κίνα και το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα υβριδικά, θα διαμορφώσουν την πορεία του κλάδου.
