Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Έρευνα: Τα SUV είναι πολύ πιο επικίνδυνα για τους πεζούς

Τα SUV και τα pick-up είναι σημαντικά πιο επικίνδυνα για τους πεζούς από τα χαμηλότερα οχήματα, σύμφωνα με νέα μελέτη του Imperial College London και της Σχολής Υγιεινής και Ιατρικής του Λονδίνου.

Αναλύοντας 682.509 τροχαία, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η πιθανότητα θανάτου για έναν ενήλικα πεζό αυξάνεται κατά 44% όταν χτυπηθεί από SUV ή ελαφρύ φορτηγό, ενώ για παιδιά ηλικίας 0-9 ετών ο κίνδυνος αυξάνεται εντυπωσιακά κατά 130%.

Η βασική αιτία αυτής της αυξημένης θνησιμότητας είναι η σχεδίαση των οχημάτων αυτών.

Το ψηλό και αμβλύ εμπρός μέρος των SUV χτυπά τον πεζό ψηλότερα στο σώμα, οδηγώντας σε πιο σοβαρούς τραυματισμούς στο κεφάλι, το στήθος και την κοιλιακή χώρα.

Παράλληλα, οι πεζοί τείνουν να εκτοξεύονται προς τα εμπρός στο οδόστρωμα, αντί να παραμένουν στο καπό του οχήματος.

Η μελέτη εκτιμά ότι η αντικατάσταση των SUV με χαμηλότερα αυτοκίνητα θα μπορούσε να αποτρέψει το 17% των θανάτων πεζών και ποδηλατών στις ΗΠΑ, ή περίπου 620 ζωές ετησίως.

Στην Ευρώπη, όπου η διείσδυση των SUV είναι χαμηλότερη, θα μπορούσε να μειωθεί το 8% των αντίστοιχων θανάτων.

Αν και η μελέτη δεν υποστηρίζει την πλήρη απαγόρευση των SUV, καλεί σε δράση κατά των επικίνδυνων σχεδιαστικών στοιχείων, όπως τα υψηλά καπό και οι αμβλείς γωνίες, που αυξάνουν τον κίνδυνο για τους πιο ευάλωτους χρήστες του δρόμου.

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo

Η διαφήμιση της Jaguar συνεχίζει να προκαλεί

Featured

Grand Automotive Hellas: Ο Στήβεν Σίρτης αναλαμβάνει CEO

Dacia

Σαράντα νεές BMW έως το 2028!

BMW