Η μακροχρόνια αντοχή της μπαταρίας αποτελεί την «καυτή πατάτα» της ηλεκτροκίνησης, όμως νέα μελέτη από το RWTH Aachen και την The Mobility House δείχνει ότι η αμφίδρομη φόρτιση (V2G) όχι μόνο δεν προκαλεί σημαντική φθορά, αλλά μπορεί να προσφέρει και αξιοσημείωτα οικονομικά οφέλη.
Η έρευνα σύγκρινε τρία σενάρια φόρτισης: την άμεση φόρτιση μετά από κάθε διαδρομή, την έξυπνη μονοκατευθυνόμενη φόρτιση (V1G) και την αμφίδρομη φόρτιση μέσω του δικτύου.
Το πρώτο αποδείχθηκε το πιο επιβαρυντικό, καθώς η συνεχής διατήρηση υψηλού SOC (State of Charge) οδηγεί σε ταχύτερη γήρανση.
Αντίθετα, η έξυπνη φόρτιση (V1G) βελτίωσε τη διάρκεια ζωής, με τη διαφορά στη διατήρηση χωρητικότητας να φτάνει έως 6,8% σε βάθος δεκαετίας. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 22 χλμ. επιπλέον αυτονομίας και παράλληλα εξοικονόμηση 200-400 € ετησίως.
Ακόμη πιο εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα για το V2G. Αν και υπήρξε μια ελάχιστη πρόσθετη φθορά (0,9-3,1 kWh απώλεια χωρητικότητας σε δέκα χρόνια), τα οικονομικά οφέλη ξεπέρασαν τα 600 € ετησίως. Ουσιαστικά, το EV μετατρέπεται σε «πράσινο ATM», λειτουργώντας ως προσωρινή αποθήκη ενέργειας για το δίκτυο.
Τα εμπόδια παραμένουν: λίγα μοντέλα υποστηρίζουν ακόμη την τεχνολογία, ενώ οι επενδύσεις σε υποδομή φόρτισης είναι υψηλές. Παρ’ όλα αυτά, οι ειδικοί χαρακτηρίζουν την αμφίδρομη φόρτιση ως «game changer» για την ηλεκτροκίνηση.
Με τις σωστές πολιτικές, μπορεί να αποτελέσει τον κρίκο που θα συνδέσει την αυτοκίνηση με το ενεργειακό μέλλον της Ευρώπης.
