Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed bin Sulayem, ρίχνει νέα «βόμβα» στο τραπέζι των τεχνικών κανονισμών της Formula 1: την πιθανή επιστροφή των ατμοσφαιρικών V8 κινητήρων. Σε μια εποχή όπου το άθλημα κινείται με σταθερά βήματα προς την ηλεκτροκίνηση και την τεχνολογική πολυπλοκότητα, ο Bin Sulayem επιχειρεί μια ριζική στροφή πίσω στις ρίζες – με αιχμή του δόρατος την απλότητα, το χαμηλότερο κόστος και –φυσικά– τον θρυλικό ήχο.
Οι νέοι κανονισμοί που θα τεθούν σε ισχύ το 2026 προβλέπουν V6 υβριδικές μονάδες με 50% ηλεκτρική ισχύ. Όμως αρκετές ομάδες, όπως η Ferrari και η Red Bull, εκφράζουν επιφυλάξεις, θεωρώντας ότι η Mercedes έχει ήδη προβάδισμα στην ανάπτυξη.
Ο Bin Sulayem είχε προτείνει αρχικά επιστροφή σε V10 με συνθετικά καύσιμα, αλλά η ιδέα απορρίφθηκε από τους κατασκευαστές. Τώρα επανέρχεται με πιο ρεαλιστική –κατά τα λεγόμενά του– πρόταση: ατμοσφαιρικοί V8, με μειωμένο κόστος και τεχνική απλότητα.
«Η εξέλιξη των σημερινών κινητήρων φτάνει τα 170 εκατομμύρια ευρώ», σημειώνει ο Bin Sulayem, τονίζοντας ότι οι V8 θα μπορούσαν να κοστίζουν σχεδόν τα μισά. Εφόσον υπάρξει συναίνεση, η αλλαγή μπορεί να εφαρμοστεί από το 2029, ακόμη κι αν το πλαίσιο του 2026 προβλέπει πενταετή διάρκεια.
Παράλληλα, ο πρόεδρος της FIA ανοίγει και άλλο μέτωπο: την είσοδο ενός δωδέκατου κατασκευαστή στο grid, με φήμες να θέλουν την Κίνα να βρίσκεται προ των πυλών. Μετά τη σφοδρή διαμάχη γύρω από τη συμμετοχή της Cadillac, που έφτασε μέχρι το Κογκρέσο των ΗΠΑ, το θέμα της διεύρυνσης παραμένει εκρηκτικό.
Καθώς η θητεία του λήγει το 2025, ο Bin Sulayem επιχειρεί να χτίσει πολιτικό κεφάλαιο, ιδίως στην Ευρώπη. Αν οι V8 επιστρέψουν –με ήχο, πάθος και φλόγα– τότε ίσως η Formula 1 ξαναβρεί κάτι που πολλοί θεωρούσαν χαμένο: την καρδιά της.
