Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών, υβριδικών και plug-in υβριδικών σημείωσαν μεγάλη αύξηση μέσα στο 2022, μειώνοντας ακόμα περισσότερο το μερίδιο των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Συνολικά πωλήθηκαν 1,1 νέα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα μέσα στην χρονιά που πέρασε, σημειώνοντας άνοδο 28% έναντι του 2021. Αυτό σημαίνει ότι 1 στα 8 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν ηλεκτρικά.
Τα PHEV δεν είχαν αντίστοιχη ανάπτυξη πουλώντας 874.182 μονάδες, με άνοδο 1,2%, και μερίδιο αγοράς 9,4%.
Τα “συμβατικά” υβριδικά παραμένουν η πιο δημοφιλής εναλλακτική μορφή κίνησης, με πάνω από 2 εκατομμύρια πωλήσεις, κάτι που σημαίνει ότι ένα στα 4,5 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν ήταν υβριδικά.
Στην απέναντι όχθη, η πτώση των συμβατικών κινητήρων είναι σημαντική. Τα αυτοκίνητα βενζίνης είδαν το μερίδιό τους να μειώνεται από τα 35,5% στο 32,5%.
Ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση με τα diesel, που είχαν πτώση της τάξης του 20% με το μερίδιο αγοράς να περιορίζεται στο 16,4% του συνόλου της αγοράς.
Ενδιαφέρον επίσης έχει το στοιχείο ότι στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, για πρώτη φορά στην ιστορία, τα αυτοκίνητα με κάποιας μορφής εξηλεκτρισμό ξεπέρασαν εκείνα με τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
