Η ισχυρότερη υβριδική έκδοση του Yaris μας δείχνει πως ένα καθημερινό supermini μπορεί να έχει και σπορ χαρακτήρα, χωρίς να ξεχνά την σούπερ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Το Yaris αποτελεί διαχρονικά έναν από τους ακρογωνιαίους λίθους της παρουσίας της ιαπωνικής εταιρείας στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, τόσο στην ελληνική αγορά όσο και σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Η ισχυρότερη έκδοση με το νέο υβριδικό σύνολο των 130 ίππων αναβαθμίζει περαιτέρω τη συνολική εμπειρία, δίνοντας έναν σπορτίφ τόνο σε ένα κατά τα άλλα χρηστικό και ευκολοδήγητο μοντέλο.
Δεν προσποιείται ότι είναι το GR Yaris των 260+ ίππων (αυτό μπορεί να το κάνει κάλλιστα η νέα έκδοση με το GR Sport πακέτο), αλλά προσθέτει αρκετό ενδιαφέρον και χαρακτήρα στο καθημερινό supermini.
Σχεδιαστικά, το ελαφρώς ανανεωμένο Yaris ξεχωρίζει χωρίς υπερβολές. Οι ζάντες 17 ιντσών και οι σικ λεπτομέρειες τονίζουν το δυναμικό αμάξωμα χωρίς κραυγαλέες, αλλά διακριτικές αλλαγές.
Η δίχρωμη αισθητική -με μαύρη οροφή και σκουρόχρωμες κολώνες- προσθέτει κομψότητα και μεγαλύτερες δόσεις δυναμισμού. Επίσης, υπάρχουν νέα χρώματα στην παλέτα.
Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά, όπως οι μικρές πινελιές στον διαχύτη, που υπογραμμίζουν την ταυτότητα του αυτοκινήτου ως κάτι παραπάνω από ένα απλό εργαλείο μετακίνησης.
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι διακριτικές αλλά καίριες. Οι δερμάτινες επενδύσεις στο τιμόνι και στον επιλογέα και οι νέες επενδύσεις στα καθίσματα διαμορφώνουν μια πιο νεανική αίσθηση, χωρίς όμως να αλλοιώνουν τον καθημερινό χαρακτήρα του μοντέλου. Τα υλικά παραμένουν γνώριμα, σκληρά αλλά ανθεκτικά, με πολύ καλή συναρμογή, κάτι που μεταφράζεται σε ανθεκτικότητα στην καθημερινή χρήση.
Η θέση οδήγησης παραμένει ένα από τα δυνατά σημεία, με σωστή στήριξη, ρυθμίσεις και εργονομία. Το τιμόνι προσφέρει σωστή αίσθηση στο χέρι, ενώ οι διακόπτες βρίσκονται εκεί που τους περιμένεις, χωρίς πειραματισμούς που απλώς μπερδεύουν. Σημαντική βελτίωση εντοπίζεται και στο τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου.
Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών και η νέα οθόνη infotainment 10,5 ιντσών (στάνταρ στην έκδοση της δοκιμής μας) προσφέρουν καθαρή απεικόνιση, βελτιωμένη ταχύτητα απόκρισης και ασύρματη συνδεσιμότητα για Android Auto και Apple CarPlay.
Θετική εντύπωση προκαλεί η διατήρηση φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό, στοιχείο που ενισχύει την εργονομία και διευκολύνει την καθημερινή χρήση. Η εμπειρία χρήσης είναι απλή και πρακτική, χωρίς να θυσιάζεται η λειτουργικότητα. Υπάρχει και φωνητική αναγνώριση.
Από πλευράς πρακτικότητας, το Yaris ακολουθεί τις γνωστές γραμμές του μοντέλου. Δεν φιλοδοξεί να γίνει οικογενειακό αυτοκίνητο, αλλά εξυπηρετεί επαρκώς δύο ενήλικες μπροστά και δύο παιδιά ή κοντύτερους ενήλικες πίσω.
Ο χώρος αποσκευών των 286 λίτρων είναι επαρκής για την κατηγορία και ιδιαίτερα πρακτικός χάρη στο σχήμα του και το διπλό δάπεδο που προσφέρει επιπλέον ευελιξία.
Προφανώς, το Yaris δεν είναι το αυτοκίνητο για μετακομίσεις ή ταξίδια με αποσκευές για μια οικογένεια τεσσάρων ενηλίκων, αλλά για την καθημερινή χρήση εντός πόλης και κοντινές αποδράσεις είναι απολύτως επαρκές.
Το κυριότερο ίσως σημείο διαφοροποίησης της έκδοσης αυτής είναι το αναβαθμισμένο και πάντοτε αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο των 130 ίππων (συνδυασμένη απόδοση).
Ο γνωστός, ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων (με 92 ίππους) συνδυάζεται με νέο, ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ (με 84 αντί για 80 ίππους), προσφέροντας αισθητά βελτιωμένη ροπή και πιο γραμμική απόδοση.
Η συνολική εμπειρία οδήγησης είναι ευχάριστη, με τον ηλεκτροκινητήρα να προσφέρει στιγμιαία ώθηση και περιστασιακή ηλεκτροκίνηση και τον θερμικό κινητήρα να συνεργάζεται αρμονικά.
Η μετάδοση μέσω e-CVT κιβωτίου εξασφαλίζει ομαλή λειτουργία, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε 9,2 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα, νούμερα ικανοποιητικά για την κατηγορία.
Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, η ανάρτηση είναι τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται για να υπάρχει η χρυσή τομή μεταξύ κρατήματος και άνεσης, ενώ το τιμόνι προσφέρει καλή αίσθηση και ακρίβεια.
Ευπρόσδεκτη είναι και η δουλειά που έχουν κάνει οι Ιάπωνες στην ηχομόνωση και στη μείωση των ντεσιμπέλ που φτάνουν στην καμπίνα κάνοντας τις μετακινήσεις με το Yaris ακόμη πιο ευχάριστες.
Από την άλλη, το μικρό μεταξόνιο διατηρεί την ευελιξία στις αστικές συνθήκες, αν και υπάρχει ένας μικρός συμβιβασμός στην απορρόφηση απότομων ανωμαλιών. Η ισορροπία ανάμεσα σε σπορτίφ αίσθηση και καθημερινή πρακτικότητα είναι υποδειγματική για το μέγεθος του Yaris.
Σε φιδίσιες διαδρομές, το ιαπωνικό supermini δείχνει στιβαρό και πολιτισμένο, με σίγουρο πάτημα στον δρόμο. Υπάρχει και λειτουργία Sport για την εκμετάλλευση της πλήρους ισχύος του υβριδικού συστήματος. Το μόνο που χρίζει εξοικείωσης είναι η χαρακτηριστική λειτουργία του eCVT κατά τις βίαιες επιταχύνσεις.
Χαλάλι του, όμως, μιας και η πολύ χαμηλή κατανάλωση παραμένει το μεγάλο ατού του Yaris. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση κατανάλωση έφτασε τα 5,2 λίτρα/100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες, τιμή εξαιρετική για μοντέλο με τέτοια ιπποδύναμη και αυτόματο κιβώτιο.
Προσέξτε, αυτή την επίδοση την πετύχαμε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και με τον κλιματισμό συνεχώς ενεργοποιημένο. Μάλιστα, αν είσαι και πιο προσεκτικός με το γκάζι μπορείς να δεις στο «χαλαρό» το οικονομόμετρο να πέφτει ακόμη και κάτω από τα 4,5 λίτρα/100 χλμ.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,781 kWh φορτίζεται αποκλειστικά από την ανάκτηση ενέργειας, χωρίς ανάγκη εξωτερικής φόρτισης, κάνοντας τη χρήση του μοντέλου απλή και αποδοτική στην καθημερινότητα.
Η λειτουργία EV μπορεί να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες της υβριδικής τεχνολογίας, μειώνοντας ακόμα περισσότερο την κατανάλωση στην πόλη. Η αποτελεσματικότητα του συστήματος φαίνεται ιδιαίτερα σε αστικές συνθήκες με συχνές στάσεις και εκκινήσεις, όπου η υβριδική λογική του Yaris πραγματικά σε βγάζει ασπροπρόσωπο.
Η Toyota δεν αμέλησε και τον τομέα της ασφάλειας. Το πακέτο Safety Sense περιλαμβάνει πλήρη σειρά συστημάτων υποβοήθησης όπως αυτόνομο φρενάρισμα, ενεργό cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.
Όλα λειτουργούν με ακρίβεια και χωρίς να παρεμβαίνουν ενοχλητικά, συμβάλλοντας σε ένα πιο ασφαλές και ξεκούραστο οδηγικό περιβάλλον.
Σημαντική είναι και η δυνατότητα over-the-air αναβαθμίσεων λογισμικού, που διατηρεί το σύστημα ενημερωμένο χωρίς επίσκεψη στο συνεργείο. Αυτό δείχνει πως η Toyota προσπαθεί να προσφέρει όχι απλώς ένα αυτοκίνητο, αλλά μια διαρκώς εξελισσόμενη εμπειρία.
Συνολικά, το Toyota Yaris Hybrid GR Sport των 130 ίππων είναι μια εξαιρετικά ισορροπημένη πρόταση για όσους αναζητούν ένα supermini με οικονομία, αξιοπιστία και έναν τόνο οδηγικής απόλαυσης. Δεν είναι το πιο γρήγορο ή το πιο ευρύχωρο της κατηγορίας, αλλά καταφέρνει να συνδυάσει με επιτυχία καθημερινή πρακτικότητα, στιλ και τεχνολογική υπεροχή.
Μια ώριμη και σοφά εξελιγμένη πρόταση με την υπογραφή της Toyota, που δείχνει ότι ακόμη και ένα μικρό αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει ολοκληρωμένη και απολαυστική εμπειρία. Επιπλέον, με το πρόγραμμα εγγύησης Relax της Toyota, που μπορεί να επεκτείνει την κάλυψη έως 11 έτη ή 200.000 χλμ., η αγορά γίνεται ακόμα πιο ελκυστική.
