Σύνδεση

Featured

MERCEDES-BENZ C 180 CABRIOLET: Η ΩΡΑΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ! (ΒΙΝΤΕΟ)

Αν η γοητεία είναι να απαντάς “Ναι” σε όποια ερώτηση σου κάνουν, τότε αυτή εδώ η Mercedes είναι από την πρώτη στιγμή που θα την δεις ένα μεγάλο “ΝΑΙ” με κεφαλαία και θαυμαστικό. Μία απερίφραστη κατάφαση στην όμορφη πλευρά της ζωής που τόσο απερίσκεπτα διώξαμε από το δικό μας περιβάλλον, αρκούμενοι πλέον στην αναπόληση των happy days που πέρασαν ανεπιστρεπτί.

Θες το υπέροχο σχήμα με τις μοναδικές λεπτομέρειες και τα όμορφα τελειώματα σε κάθε γραμμή του σχεδίου, θες η υψηλή γερμανική πιστότητα σε κάθε γωνιά του σαλονιού, η αλήθεια είναι ότι “κολλάς” μαζί της και δύσκολα μπορείς να της αντισταθείς. Ακόμα και σ’ αυτή την βασική -από πλευράς κινητήρα- έκδοση των 156 ίππων, η οποία όμως στην εκδοχή AMG διέθετε όλο το πλήρες πακέτο εξοπλισμού που φέρει την σφραγίδα ενός ανώτερου αυτοκινητικού “Θεού” (και μαζί πολλά ευρώ επιπλέον στον λογαριασμό για να την αποκτήσετε…).

c-cabrio-1

Στην πράξη έχουμε να κάνουμε με την ανοιχτή έκδοση της C-Coupe, εφοδιασμένη με μία εξαιρετικής ποιότητας υφασμάτινη οροφή που αποτελείται από πολλές στρώσεις υλικών. Η οροφή αυτή είναι ένα τυπικό παράδειγμα της τελειοθηρίας της Mercedes καθώς πέρα από το ότι είναι αθόρυβη ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, μπορεί παράλληλα να αναδιπλώνεται μέσα σε 20 δευτερόλεπτα και με το αυτοκίνητο εν κινήσει μέχρι την ταχύτητα των 50 χλμ./ώρα.

Οι αισθητικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με την coupe έκδοση είναι σχετικά περιορισμένες και προφανώς αφορούν την υιοθέτηση της υφασμάτινης οροφής. Όταν πάντως αυτή βρίσκεται αναδιπλωμένη, η εικόνα της ανοιχτής C-Class είναι μία από τις πιο όμορφες και ισορροπημένες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια σε cabrio, με έντονο το δυναμικό στοιχείο αλλά και μία σχεδιαστική χάρη που πραγματικά μαγνητίζει τους πάντες.

c-cabrio-11

Επιστρέφοντας -για λίγο- σε πιο πρακτικά ζητήματα να σημειώσουμε ότι η οροφή όπως είναι φυσικό “κλέβει” μέρος του χώρου αποσκευών (360 λίτρα με τον οροφή επάνω, 285 λίτρα με την οροφή αναδιπλωμένη) ενώ και η μετατροπή σε κάμπριο πρόσθεσε κάποια “κιλάκια” -περί τα 125- για τις απαραίτητες δομικές ενισχύσεις στο πλαίσιο. Ενισχύσεις που όπως φάνηκε από τα χιλιόμετρα που κάναμε κατά την διάρκεια της δοκιμής μας δεν πήγαν χαμένες, καθώς εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο άκαμπτα cabrio που έχουμε συναντήσει τα τελευταία χρόνια ανεξαρτήτως τιμής.

c-cabrio-12

Στο σαλόνι θα βρούμε όλα όσα γνωρίζουμε ήδη από τις υπόλοιπες εκδόσεις της σειράς C, με την γνωστή κορυφαία ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, με το πακέτο εξοπλισμού AMG υπήρχαν κάποια έξτρα στοιχεία, άλλοτε ευπρόσδεκτα -όπως τα εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα- και άλλοτε μάλλον μη λειτουργικά -τουλάχιστον επί ελληνικού εδάφους- όπως οι 18άρες ζάντες με τα ελαστικά πολύ χαμηλού προφίλ που περιορίζουν την άνεση στις εγκάρσιες ανωμαλίες.

SAMSUNG CSC

Στην περίπτωση της Cabriolet πάντως το ενδιαφέρον εστιάζεται στα δυο-τρία ξεχωριστά στοιχεία που χαρακτηρίζουν το μοντέλο και το διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό. Ο λόγος για τα συστήματα AIRCAP και AIRSCARF τα οποία κάνουν την συμβίωση με ένα cabrio πολύ πιο άνετη ακόμα και μέσα στο καταχείμωνο.

Το πρώτο αφορά την ενσωμάτωση στο παμπρίζ ενός αναδιπλούμενου “σπόιλερ” το οποίο σε συνδυασμό με την -επίσης αναδιπλούμενη- κάθετη επιφάνεια ανάμεσα στα πίσω προσκέφαλα μειώνει δραστικά τον αέρα που περνά μέσα στο σαλόνι. Ενώ το δεύτερο, το AIRSCARF είναι το γνωστό σύστημα που φέρνει ζεστό αέρα μέσα από τα προσκέφαλα στους αυχένες των εμπρός επιβατών. Στην πράξη και τα δυο λειτουργούν περίφημα, με το AIRCAP να εξασφαλίζει άνετη μετακίνηση ακόμα και των πίσω επιβατών σε ταχύτητες της τάξης των 80 χλμ/ώρα χωρίς στροβιλισμούς (για τους εμπρός δεν τίθεται θέμα και σε πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες!).

c-cabrio-17

Σε ότι αφορά τον υπόλοιπο εξοπλισμό, υπάρχουν τα πάντα από την βασική έκδοση ενώ όπως είναι σύνηθες σε αυτοκίνητο της εταιρίας, όσο περισσότερο φορτώνεις την λίστα των επιθυμιών σου τόσο και πιο ψηλά ανεβαίνει ο λογαριασμός στο ταμείο. Η βασική έκδοση πάντως είναι ιδιαίτερα πλούσια περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων όλα τα κλασικά συστήματα για την ασφάλεια των επιβατών (ESP, ABS, ASR, Brake Assist, 7 αερόσακους κ.λπ.) αλλά και μεγάλο μέρος από τα σύγχρονα συστήματα υποστήριξης του οδηγού (όπως σύστημα υποβοήθησης πέδησης, σύστημα αποτροπής σύγκρουσης στην πόλη, Auto Brake, Driver Alert, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κ.λπ.).

SAMSUNG CSC

Στα μηχανικά μέρη δεν έχουν υπάρξει κάποιες εμφανείς διαφοροποιήσεις σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα της σειράς C, και δη την C-Coupe, οπότε στην πράξη έχουμε να κάνουμε με ένα απολαυστικό αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς και να ζεις μαζί του. Η βασική έκδοση C 180 εφοδιάζεται με τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων και την ισχύ των 156 ίππων, ο οποίος και αν και μοιάζει “λίγος” για το βάρος -και το “ειδικό” βάρος…- του αυτοκινήτου, στην πράξη αποδεικνύεται επαρκέστατος, με αρκετή ελαστικότητα από χαμηλά και πολιτισμένη λειτουργία.

c-cabrio-3

Σε συνδυασμό με το 9G-Τronic κιβώτιο τα πηγαίνει περίφημα στο τυπικό ελληνικό οδικό δίκτυο, είναι αρκετά οικονομικός -δεν ξεπεράσαμε τα 6,5 λίτρα σε σβέλτο ταξίδι στην Εθνική- και μόνο λίγες φορές σε κάποιες διαδρομές με στροφές και ανηφόρες αισθανθήκαμε ότι θα χρειαζόταν ίσως λίγο περισσότερη δύναμη και μια κάποια μεγαλύτερη “διάρκεια” στις υψηλές στροφές.

Από εκεί και πέρα έχουμε να κάνουμε με μία τυπική Mercedes των ημερών μας, άψογα στημένη και “ψαγμένη” έως την τελευταία λεπτομέρεια. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη κουπέ έκδοση οι παρατηρήσεις μας εντοπίζονται στην ακόμα πιο περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, την μείωση του “αέρα” για τα κεφάλια των δύο πίσω επιβατών (το 1,80 είναι το όριο εκεί) αλλά και μία σχετική ραθυμία στο γενικότερο πάτημα στον δρόμο λόγω της αύξησης του βάρους.

Όλα αυτά όμως είναι εγγενή στοιχεία μιας cabrio έκδοσης, η οποία ούτως ή άλλως έχει και διαφορετικό προφίλ “οδήγησης”, πιο χαλαρό και λιγότερο στην “πρίζα”, οπότε στην πράξη μπορούν να θεωρηθούν και κομμάτια μιας διαφορετικής ιδιοσυγκρασίας και μιας ιδιαίτερης γοητείας που ούτως ή άλλως σε “δένει” περισσότερο με το αυτοκίνητό σου.

c-cabrio-2a

Συνοψίζοντας, η C 180 Cabriolet είναι με διαφορά η πιο ολοκληρωμένη και ελκυστική “μικρή” ανοιχτή Mercedes στην ιστορία της εταιρίας. Κούκλα μέσα και έξω, νεανική και σπορτίφ αλλά και την ίδια στιγμή εξίσου σοβαρή, και με κορυφαία επίπεδα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας είναι πραγματικά μία ξεχωριστή περίπτωση αυτοκινήτου που απολαμβάνεις κάθε στιγμή της συμβίωσης μαζί του.

Μπορεί τα 48.680 ευρώ που ξεκινά η βασική έκδοση (με μακριά λίστα στάνταρ εξοπλισμού πάντως) να την καθιστά πλέον απαγορευμένο καρπό για την Ελλάδα της κρίσης (και της ακρισίας…) Όμως από την άλλη δεν είναι απλά μία ακόμα εξαιρετική Mercedes που δύσκολα της βρίσκεις κάποιο ψεγάδι. Είναι πιο περισσότερο ένα συναισθηματικό γεγονός για όποιον μπορεί να την αποκτήσει. Και πάνω απ’ όλα είναι αυτό το απόλυτο και ξεκάθαρο “ΝΑΙ” (πάντα με κεφαλαία) σε όσα εξακολουθούν να μας κάνουν να χαιρόμαστε την ζωή!

Παναγιώτης Τριτάρης

MERCEDES-BENZ C 180 CABRIOLET
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4,686×1.810×1.409 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.840 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 360  λίτρα
Βάρος: 1.600 κιλά
Κινητήρας: 1.595 κ.εκ., 4 κύλ., turbo βενζίνης
Ισχύς: 156 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 259 Nm/ 1.200 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,5”, 225 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,5 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 135 γραμμάρια/ χλμ.
Τιμή από 48.680 €

 

Βίντεο, φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

4s Σχόλια

4 Comments

  1. Γιώργος

    07/01/2017 στις 13:54

    Στο επόμενο review, καθαρίστε το αυτοκίνητο πρώτα!
    Ξεφτίλα τέτοια “κυρία” να την παρουσιάζετε με αυτό το χάλι!

    Φιλικά,
    Γιώργος

  2. Γιάννης Σκουφής

    07/01/2017 στις 17:47

    Σε τι ακριβώς αναφέρεστε;

  3. Γιώργος

    07/01/2017 στις 22:22

    Νομίζω πως μια προσεκτική ματιά στις φωτογραφίες από το εσωτερικό του αυτοκινήτου (και όχι μόνο) θα απαντήσει στην ερώτησή σας…

  4. Παναγιώτης Τριτάρης

    09/01/2017 στις 12:12

    Αγαπητέ κύριε Γιώργο,

    Αρχικά να σας ευχαριστήσω προσωπικά (και εκ μέρους του carzine)για το ενδιαφέρον με το οποίο διαβάζετε το site μας. Η “προσεκτική σας ματιά”, κάτι σπάνιο στις ημέρες μας, μάς τιμά πραγματικά. Ιδίως όταν επισημαίνετε κάτι που μόνο ένα πολύ εξασκημένο μάτι μπορεί να δει σε δύο (2) φωτογραφίες επί συνόλου 34!

    Ως φωτογράφος της δοκιμής δεν θα προσπαθήσω να δικαιολογηθώ επικαλούμενος τις συνθήκες της φωτογράφισης (διαρκής βροχή επί δύο ημέρες), τις συνεχείς και μάταιες προσπάθειες να κρατηθεί το αυτοκίνητο καθαρό (πλύθηκε 5, 6 φορές…), κ.λπ. Αυτά είναι “ευτελείς” προφάσεις τις οποίες, πρώτος εγώ, θα αναγνωρίσω ότι δεν σας ενδιαφέρουν ως προς το τελικό αποτέλεσμα.

    Από εκεί και πέρα, όπως πιθανόν να παρατηρήσετε, οι δύο (2) φωτογραφίες στις οποίες υπήρχε το πρόβλημα της “βρωμιάς” -σε κάποια σημεία που μόνο ένα “προσεκτικό μάτι” θα μπορούσε να δει- διορθώθηκαν μέσω Photoshop. Και ελπίζω να σας έχουμε το ίδιο φανατικά κοντά μας, συγχωρώντας μας αυτή την “ξεφτίλα” στην οποία εκ παραδρομής σας υποβάλαμε.

    Παναγιώτης Τριτάρης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured