Σύνδεση

Audi

ΑUDI Q5 2.TDI QUATTRO (190 PS): EΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ

Αν η επιτυχία ενός μοντέλου κρίνεται από το πόσα χρόνια μένει στην παραγωγή χωρίς να παρουσιάζει σημάδια γήρανσης ή κόπωσης των πωλήσεων, τότε το Q5 της Audi είναι ίσως ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα ενός εκ γενετής χαρισματικού σχεδίου.

Όχι μόνο γιατί ακόμα και σήμερα βλέποντας την προηγούμενη γενιά δεν συνειδητοποιείς ότι κοντεύει να περάσει μία δεκαετία από την πρώτη του παρουσίαση το 2008. Όσο και γιατί όλα αυτά τα χρόνια κατάφερε να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των πωλήσεων σε όλο τον κόσμο παρά τα πολλά και σημαντικά νέα μοντέλα που παρουσίασαν οι ανταγωνιστές στο πέρασμα όλων αυτών των χρόνων.

q5-2a

Παρ’ όλα αυτά είναι προφανές ότι ακόμα και με τέτοιες εμπορικές περγαμηνές (πάνω από 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις παγκοσμίως) έρχεται το πλήρωμα του χρόνου για το πέρασμα στην επόμενη γενιά. Κάτι που έγινε στην αρχή της χρονιάς, με ένα νέο Q5 το οποίο εκσυχρονίστηκε εμφανισιακά, ενσωμάτωσε το δάπεδο MLB Evo του γκρουπ με ότι αυτό συνεπάγεται σε βελτιώσεις στα μηχανικά μέρη, ενώ όπως είναι αναμενόμενο “ενημερώθηκε” και σε όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις που έχει ενσωματώσει η Audi σε μια σειρά μοντέλων στην υπόλοιπη γκάμα της.

Χωρίς δραματικές αλλαγές στο γενικότερο κόνσεπτ, το νέο Q5 είναι ένα σαφώς πιο ενδιαφέρον και μοντέρνο αισθητικά αυτοκίνητο από αυτό που αντικαθιστά. Η εντυπωσιακή μάσκα με τη γρίλια σήμα-κατατεθέν της νέας εποχής της Audi, οι τονισμένοι θόλοι αλλά και οι πιο σπορτίφ γραμμές δημιουργούν ένα αυτοκίνητο πιο μυώδες και δυναμικό από αυτό που αντικαθιστά (υπό κάποιες γωνίες θυμίζει την Macan πράγμα μάλλον φυσιολογικό με τους δεσμούς συγγένειας που δένουν τα δύο μοντέλα).

q5-4

Από άποψη διαστάσεων, χάρη και στην χρήση της πλατφόρμας MLB Evo έχει μεγαλώσει σε μήκος κατά 31 εκατοστά, φθάνοντας σε μήκος τα 4,666 μέτρα, ενώ έχει μεγαλώσει και το μεταξόνιο έχει φθάσει στα 2,82 μέτρα, κάτι που όπως θα δούμε παρακάτω αντανακλάται στους χώρους για τους επιβάτες.

Η χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας η οποία αποτελεί το υπόβαθρο για αρκετά μοντέλα της εταιρίας (από το Α4 έως το Q7) έχει συνεισφέρει και σε έναν άλλο κρίσιμο τομέα, την μείωση του βάρους κατά 90 κιλά. Ενώ ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο της σχεδίασης είναι ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd=030 ο οποίος αποτελεί κορυφαία τιμή για την κατηγορία.

q5-5

Στο εσωτερικό ακολουθείται η επιτυχημένη συνταγή της Audi, δίνοντας έμφαση κατά κύριο λόγο στην hi-tech εμφάνιση και στην άψογη ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται. Με δάνεια κυρίως από το Α4 ενσωματώνει πολλές σχεδιαστικές φόρμες γνωστές από άλλα μοντέλα της εταιρίας, με την μεγάλη και φαρδιά κεντρική κονσόλα να φιλοξενεί το σύστημα ΜΜΙ αλλά και πολλούς διακόπτες. H προσέγγιση της Audi σ’ αυτό το θέμα είναι μάλλον από τις πιο εργονομικές και εύχρηστες για τον οδηγό αν και η μικρή οθόνη των 7 ιντσών δεν ανταποκρίνεται στο υψηλό status ενός τέτοιου μοντέλου (υπάρχει και μεγαλύτερη στις 8,3 ίντσες αλλά χρεώνεται εξτρά…).

q5-35

Ο πίνακας οργάνων στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η απλή έκδοση (διατίθεται ως εξτρά το Audi Virtual Cockpit) ενώ και η θέση οδήγησης είναι από τις καλύτερες σ’ αυτού του είδους τα αυτοκίνητα, λίγο πιο χαμηλά τοποθετημένη από τα αντίστοιχα μοντέλα και με εμφανώς πιο σπορτίφ αίσθηση για τον οδηγό. Οι χώροι είναι αισθητά βελτιωμένοι σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με την καλύτερη εκμετάλλευσή τους να επιτρέπει την μεταφορά και τρίτου επιβάτη πίσω (αν και το τούνελ της μετάδοσης είναι ψηλό και μάλλον θα τον δυσκολέψει στα πόδια του).

Ο χώρος για τις αποσκευές φθάνει στα 550 λίτρα και έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και κανονικό σχήμα ώστε να είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος. Στο αυτοκίνητο που είχαμε στην διάθεσή μας υπήρχαν τα έξτρα πίσω καθίσματα με δυνατότητα μετακίνησης εμπρός-πίσω, κάτι που μπορεί να αυξομειώσει τον χώρο ανάλογα με τις εκάστοτε μεταφορικές ανάγκες. Με την αναδίπλωση πάντως των πίσω καθισμάτων ο χώρος που απελευθερώνεται φθάνει στο κορυφαίο νούμερο των 1.550 λίτρων.

q5-27

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, και σε ότι έχει να κάνει με τον κινητήρα, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας έχουμε τον δίλιτρο TDI στην πιο ισχυρή εκδοχή του με τα 190 άλογα και τα 400 Νm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται με μία βελτιωμένη έκδοση του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S-Tronic με 7 σχέσεις, ενώ η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς με ένα αναβαθμισμένο σύστημα Quattro Ultra το οποίο απεμπλέκει τελείως τους πίσω τροχούς όταν δεν χρειάζονται και τους εμπλέκει σε κλάσματα του δευτερολέπτου όταν αναγνωρίσει ότι οι συνθήκες το απαιτούν.

Το μηχανολογικό αυτό πακέτο συνδυάζεται με ένα εξελιγμένο σύνολο αναρτήσεων πολλαπλών συνδέσμων εμπρός πίσω με “ενεργά” αμορτισέρ (υπάρχει εξτρά και αερανάρτηση). Παράλληλα καινούργια σε σετάρισμα και πιο ελαφριά είναι και η ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα που έχει αντικαταστήσει στο νέο μοντέλο την υδραυλική που υπήρχε στο προηγούμενο.

q5-31

Το μηχανικό σύνολο συνοδεύεται από όλα τα τυπικά ηλεκτρονικά συστήματα για την ασφάλεια και την άνεση του οδηγού, μεταξύ των οποίων και το Pre Sense City που αντιλαμβάνεται εμπόδια εμπρός από το αυτοκίνητο και φρενάρει αυτόματα αν δεν αντιδράσει ο οδηγός.

Στην πράξη όλα αυτά τα υποσυστήματα δουλεύουν με μία πραγματικά κορυφαία αίσθηση ασφάλειας και premium χαρακτήρα κάτω από όλες τις συνθήκες. Ο κινητήρας για παράδειγμα είναι υπόδειγμα ελαστικότητας και πολιτισμένης συμπεριφοράς και δεν υποδηλώνει το καύσιμό του παρά μόνο πολύ διακριτικά στις επιταχύνσεις από χαμηλές ταχύτητες.

Σε ότι αφορά την οικονομία σε καύσιμο τα πάντα είναι μέσα σε λογικά πλαίσια για τον χαρακτήρα και το βάρος του οχήματος, με τιμές γύρω στα 8 λίτρα σε μεικτές συνθήκες και ακόμα καλύτερες σε χαλαρό ταξίδι στην Εθνική όπου σε συνδυασμό με το πρόγραμμα οδήγησης “Efficiency” πλησιάζει τα 6 λίτρα, τιμή πραγματικά εξαιρετική για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

q5-35

Από εκεί και πέρα έχουμε ένα κλασικό τετρακίνητο Audi, σταθερό και προβλέψιμο σε κάθε του αντίδραση, με πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης που δύσκολα μπορεί να ξεπεράσει ο τυπικός ιδιοκτήτης ενός Q5. Εστιάζοντας κατά κύριο λόγο στην άνεση και την κορυφαία ποιότητα κύλισης, είναι ένας εξαιρετικής ποιότητας δρομέας μεγάλων αποστάσεων, με την ανάρτηση και την καλή ηχομόνωση να δημιουργούν μια απόλυτα ήσυχη και πολυτελή κάψουλα για πολύωρα ταξίδια.

Μοναδική ένσταση η κάπως αποκομμένη αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης η οποία όμως βελτιώνεται σε σημαντικό βαθμό στην σπορ ρύθμιση. Σ’ αυτή την ρύθμιση ο κινητήρας “ζωντανεύει” αισθητά, οι αλλαγές στο κιβώτιο γίνονται πιο άμεσες, και η ανάρτηση αποκτά μια ακόμα πιο σφιχτή αίσθηση.

Σ’ αυτή την συνθήκη το Q5 να ξεδιπλώνει τις αρετές του πλαισίου, και παρά τον όγκο και το ύψος του καταφέρνει να έχει πολύ μικρές κλίσεις στις στροφές, στιβαρό πάτημα στις ανοιχτές καμπές (όπου είναι και το στοιχείο του) και γενικά την τυπική ικανότητα όλων των Audi να κάνουν τα πράγματα να φαίνονται πολύ πιο εύκολα απ’ ότι πραγματικά είναι.

SAMSUNG CSC

Εκτός δρόμου οι ικανότητες είναι δεδομένες, με την απόσταση από το έδαφος στα 20,8 εκατοστά και τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (25 και 27 μοίρες αντίστοιχα) να εξασφαλίζουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για όποιον το τολμήσει. Και λέμε “τολμήσει” μιας και πολλά κρίνονται όχι μόνο από την αποφασιστικότητα του οδηγού να βάλει ένα τέτοιο όχημα στα βάσανα του σκληρού off road (όπου πάντως το Quattro Ultra τα καταφέρνει αρκετά καλά αν του ζητηθεί) όσο και από τα ασφάλτινα ελαστικά των 19 ιντσών, τα οποία αποτελούν την πιο σημαντική τροχοπέδη για όποιον θέλει να προχωρήσει πέρα από έναν βατό χωματόδρομο.

Αν πάντως το επιχειρήσει κανείς πέρα από όλα τα υπόλοιπα, στο πρόγραμμα “Off Road” η πρώτη ταχύτητα γίνεται λίγο πιο κοντή για τα δύσκολα περάσματα, ενώ και το σύστημα Hill Descent θα συμπράξει και αυτό για να βγει ο οδηγός και το αυτοκίνητο από δυσάρεστες καταστάσεις.

q5-3

Συμπερασματικά, το νέο Q5 είναι χωρίς αμφιβολία η καλύτερη συνέχεια που θα μπορούσε να προκύψει για ένα τόσο επιτυχημένο μοντέλο όπως το αυτό της πρώτης γενιάς. Βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, είναι σαφώς πιο ξεχωριστό και δυναμικό σε εμφάνιση, ακόμα πιο προσεγμένο σε ποιότητα και ανέσεις, ενώ αισθητή είναι και η βελτίωση στον οδηγικό του χαρακτήρα είτε αφορά την ικανότητά του να ταξιδεύει με άνεση και πολυτέλεια είτε στην περίπτωση που του ζητηθεί το κάτι παραπάνω σε μια πιο απαιτητική διαδρομή.

Το κόστος των 59.900 ευρώ για την συγκεκριμένη έκδοση το τοποθετεί μέσα στα πλαίσια του ανταγωνισμού, διαθέτοντας παράλληλα ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού που εκτός από τα τυπικά συστήματα ασφαλείας και 7 αερόσακους διαθέτει επίσης το Pre Sense City, cruise control, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα Keyless-go, το Drive Select κ.λπ. Όσοι πάντως ζητήσουν ένα πιο πλήρες πακέτο θα χρειαστεί να ξοδέψουν αρκετά επιπλέον χρήματα, μιας και όπως συμβαίνει με όλα τα γερμανικά μοντέλα αυτού του τύπου η λίστα με τα εξτρά είναι πολύ μεγάλη και ιδιαίτερα ακριβή.

q5-10

Εν κατακλείδι, το Q5 αποτελεί αυτή την στιγμή ίσως το πιο πλήρες και ισορροπημένο σύνολο της κατηγορίας του, συνδυάζοντας όλα τα κεκτημένα της Audi σε επίπεδο σχεδίασης και τεχνολογίας με ένα πολύ πιο έντονο σχεδιαστικό χαρακτήρα και οδηγικά χαρακτηριστικά ικανά να προβληματίσουν -ή και να ξεπεράσουν- τον γερμανικό (βλέπε Χ3 και GLC) ανταγωνισμό των premium μεσαίων SUV.

Πρόκειται σαφώς για το καλύτερο SUV της εταιρίας αυτή την περίοδο και ένα αυτοκίνητο που σίγουρα θα συνεχίσει επάξια την πορεία του μοντέλου που αντικαθιστά. Με τέτοιο παρελθόν, και τόσο εντυπωσιακό παρόν, δεν μένει στην Audi παρά να δώσει ραντεβού για το… 2025 (και βάλε…).

Παναγιώτης Τριτάρης

AUDI Q5 2.0 TDI (190 PS) QUATTRO S-TRONIC
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.633×1.893×1.659 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.819 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 550- 1.550 λίτρα
Βάρος: 1.770 κιλά
Κινητήρας: 1.968 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 190 PS/ 3.800  σ.α.λ.
Ροπή: 400 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 7,9”, 218 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 4,9 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 129 γραμμάρια/ χλμ.
Τιμή: από 59.900 €

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured