Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δύσκολα αφήνουν τον οδηγό «ξεκρέμαστο» στη μέση του δρόμου λόγω άδειας μπαταρίας.
Σύμφωνα με πρακτικό τεστ του γερμανικού περιοδικού τεχνολογίας c’t και της ADAC, η πλειονότητα των μοντέλων διαθέτει πολυεπίπεδες προειδοποιήσεις και ένα κρυφό περιθώριο αυτονομίας, εξασφαλίζοντας ότι ο οδηγός έχει τον χρόνο να αντιδράσει εγκαίρως.
Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε έξι ηλεκτρικά μοντέλα (VW ID.3, Tesla Model Y, Kia EV6, Volvo XC40, BYD Seal, Nio EL6), τα οποία οδηγήθηκαν από το 30% έως την πλήρη ακινητοποίηση.
Οι πρώτες προειδοποιήσεις εμφανίζονται συνήθως όταν η υπολειπόμενη αυτονομία πέσει στα 70-80 χλμ. – αν και το BYD Seal και το Volvo XC40 ειδοποιούν αργότερα.
Όταν η φόρτιση φτάσει στο 10%, ενεργοποιούνται λειτουργίες εξοικονόμησης ενέργειας που περιορίζουν επιτάχυνση και ταχύτητα.
Ακόμη και όταν η ένδειξη πέσει στο 0%, τα περισσότερα αυτοκίνητα προσφέρουν μερικά «κρυφά» χιλιόμετρα – έως και 10 – πριν σταματήσουν τελείως.
Ο συντάκτης του c’t, Sven Hansen, τονίζει ότι εφόσον ο οδηγός λάβει υπόψη τις προειδοποιήσεις, δεν κινδυνεύει να ακινητοποιηθεί.
Τα στατιστικά της ADAC ενισχύουν την εικόνα αυτή: τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μένουν συχνότερα από μπαταρία σε σχέση με τα συμβατικά.
Αντίθετα, όταν παρουσιάζουν προβλήματα, αυτά είναι τεχνικής φύσης. Το συμπέρασμα είναι ότι, με υπεύθυνη χρήση, η «εξάντληση μπαταρίας» παραμένει σπάνια και προβλέψιμη περίπτωση.
