Σύνδεση

Jaguar

Δύσκολες μέρες για την Jaguar Land Rover

Η Jaguar Land Rover βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα από τα δυσκολότερα τρίμηνα της πρόσφατης ιστορίας της, καθώς η συνδυασμένη πίεση από μια εκτεταμένη κυβερνοεπίθεση και τη γενικευμένη υπερπροσφορά στη διεθνή αγορά πολυτελών αυτοκινήτων οδήγησε σε δραματική ανατροπή των οικονομικών της στοιχείων.

Ο οικονομικός διευθυντής Ρίτσαρντ Μόλινιου δήλωσε πως μεγάλο μέρος των χαμένων πωλήσεων δεν πρόκειται πλέον να ανακτηθεί.

Οι παραδόσεις οχημάτων κατέρρευσαν κατά 24% στο τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο, υποχωρώντας στις 21.138 μονάδες.

Η διακοπή της παραγωγής λόγω της κυβερνοεπίθεσης, η προδιαγεγραμμένη απόσυρση των παλαιών Jaguar και οι αμερικανικοί δασμοί διαμόρφωσαν ένα εκρηκτικό μίγμα πιέσεων.

Το αποτέλεσμα ήταν ζημία 547 εκατ. λιρών, έναντι περσινού κέρδους 283 εκατ., με την εταιρεία να μειώνει την πρόβλεψή της για το ετήσιο περιθώριο λειτουργίας στο 0%-2%.

Παρότι η παραγωγή επανήλθε σε κανονικούς ρυθμούς τον Οκτώβριο, τα απολεσθέντα μεγέθη δύσκολα καλύπτονται. Η κινεζική αγορά πολυτελείας, άλλοτε ατμομηχανή του κλάδου, βρίσκεται πλέον σε σοβαρή κάμψη, οδηγώντας σε υπερπροσφορά οχημάτων σε άλλες περιοχές.

Οι πωλήσεις της JLR στην Κίνα μειώθηκαν κατά 34%, ενώ και άλλοι κατασκευαστές –όπως Porsche και Mercedes– είδαν ανάλογες απώλειες, επιβαρυμένοι και από τη μείωση του ορίου επιβολής του επιπρόσθετου «φόρου πολυτελείας» από το Πεκίνο.

Στις ΗΠΑ, την πιο σταθερή πλέον αγορά της εταιρείας, οι αυξημένοι δασμοί του Προέδρου Τραμπ επιβάρυναν περαιτέρω τις εξαγωγές από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Σλοβακία.

Παράλληλα, η προσωρινή παύση παραγωγής μείωσε αισθητά τα αποθέματα των αντιπροσώπων, δίνοντας στη διοίκηση περιθώριο να επαναξιολογήσει την παγκόσμια κατανομή μοντέλων.

Με τις προβλέψεις για ανάκαμψη της κινεζικής αγοράς να παραμένουν δυσοίωνες –η Porsche δηλώνει ανοιχτά ότι «δεν αναμένει επιστροφή»– η JLR καλείται να ανασυντάξει τη στρατηγική της σε ένα περιβάλλον όπου η πολυτέλεια πλέον… περισσεύει.

Ποια γνωστά μοντέλα της καταργεί η BMW;

BMW

Οδηγούμε το νέο Audi Q3 στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Audi

Η ακριβότερη Bugatti όλων των εποχών αλλάζει χέρια

Bugatti

Dacia Bigster G-140: Υβριδικό με υγραέριο και μεγάλη αυτονομία

Dacia