Παρά την διαρκή πτώση των πωλήσεων που παρατηρείται εδώ και αρκετό καιρό, τα diesel μοντέλα φαίνεται να μην έχουν χάσει εντελώς το παιχνίδι στην Γερμανία. Και μάλιστα ανακάμπτουν σε πωλήσεις, καθώς στο πρώτο μήνα του 2019 σημείωσαν άνοδο πωλήσεων κατά 2,1%, με το μερίδιο αγοράς τους να φθάνει στο 34,5%.
Την ίδια στιγμή τα βενζινοκίνητα μοντέλα έπεσαν κατά 8,1% με το μερίδιο αγοράς τους να διαμορφώνεται στο 57,6%. Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα ανέβηκαν κατά 68% φθάνοντας σε μερίδιο αγοράς το 1,7%, ενώ πτώση είχαν τα plug in υβριδικά.
H άνοδος των diesel οφείλεται στα πολλά νέα μοντέλα τα οποία υπακούν στους καινούργιους κανονισμούς ρύπων, καθώς και στο γεγονός ότι οι εταιρίες δίνουν ισχυρά κίνητρα για την αντικατάσταση παλαιών πετρελαιοκίνητων μοντέλων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η VW ανακοίνωσε ότι θα επεκτείνει το δικό της πρόγραμμα και εκτός των 15 πόλεων που ήδη ισχύει σε ολόκληρη την Γερμανία.
Στο σύνολό της πάντως η γερμανική αγορά έπεσε κατά 1,4% στις 265.702 μονάδες, με όλες τις γερμανικές εταιρίες να σημειώνουν πτώση και μεγαλύτερους χαμένους την Nissan και την Alfa Romeo με μείωση κατά 40% και 32% αντίστοιχα. Αντίθετα εκρηκτική άνοδο σημειώνει η Tesla με 118% (βέβαια είναι η πρώτη χρονιά πλήρους παρουσίας της στην Ευρώπη), ενώ ανοδικά κινήθηκε και η Volvo με αύξηση 40%.
Παναγιώτης Τριτάρης
