Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Carlos Ghosn, επέκρινε τις αναφορές σχετικά με μια πιθανή συγχώνευση μεταξύ της Nissan και της Honda, κάνοντας λόγο για μια «απελπισμένη κίνηση» που καθοδηγείται από το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας (METI).
Σύμφωνα με τον Ghosn, η δεινή οικονομική κατάσταση της Nissan -που χαρακτηρίζεται από περικοπές θέσεων εργασίας, αναβολή έργων και κηρυγμένη «κατάσταση έκτακτης ανάγκης»- ανάγκασε την εταιρεία να αναζητήσει μια σανίδα σωτηρίας.
Ωστόσο, ο Ghosn υποστηρίζει ότι η συγχώνευση στερείται βιομηχανικής λογικής ή πρακτικών συνεργειών, καθώς και οι δύο μάρκες ανταγωνίζονται στις ίδιες αγορές με επικαλυπτόμενα προϊόντα.
Ο Ghosn ισχυρίζεται ότι η Honda είναι απρόθυμη να προχωρήσει, αλλά δέχεται πιέσεις από το METI, το οποίο δίνει προτεραιότητα στον έλεγχο έναντι των πωλήσεων για να διατηρήσει τους βιομηχανικούς γίγαντες της Ιαπωνίας.
Επισημαίνει επίσης τις πιθανές συγκρούσεις, τονίζοντας τη μηχανική υπερηφάνεια και τις ξεχωριστές κουλτούρες των δύο εταιρειών.
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος έχει ιστορικό διορατικότητας στους αγώνες της Nissan, περιγράφοντας στο παρελθόν μια πιθανή συμμαχία με τη Honda και τη Mitsubishi ως «συγκαλυμμένη εξαγορά».
Η συγχώνευση θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σημαντικά εμπόδια, ιδίως στην ευθυγράμμιση των τεχνολογιών και των οργανωτικών δομών.
Ενώ ορισμένοι απορρίπτουν τις παρατηρήσεις του Ghosn ως πικρία προς τον πρώην εργοδότη του, η ανάλυσή του ευθυγραμμίζεται με τις συνεχιζόμενες προσπάθειες της Nissan, συμπεριλαμβανομένης της αποτυχίας της να υιοθετήσει την υβριδική τεχνολογία στην αγορά των ΗΠΑ.
Εάν η συγχώνευση προχωρήσει, μπορεί να αποδειχθεί ένα δύσκολο εγχείρημα και για τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες.
