Το Brexit είναι γεγονός, αλλά μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν έντονες αντιδράσεις, από τους πιο πολλούς κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στη Μεγάλη Βρετανία. Το κυρίαρχο θέμα είναι η μη επιβολή δασμών της τάξης του 10% -κάτι που ισχύει π.χ. για τα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ε.Ε. από τις ΗΠΑ- στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στη χώρα και αυτό ήταν το πρώτο που τόνισε ο επικεφαλής της Aston Martin Andy Palmer.
Το πιθανότερο πάντως είναι ότι μια απαλλαγή δασμών θα επιτευχθεί, οπότε δεν θα υπάρχουν και ουσιαστικές συνέπειες για τα ήδη υπάρχοντα εργοστάσια. Μάλιστα στη θεωρία και αν η στερλίνα υποτιμηθεί έναντι του ευρώ θα υπάρχει και ένα σχετικό οικονομικό πλεονέκτημα…
Αν πάλι δεν ληφθεί μέριμνα ενδεικτικές είναι ως προς αυτό οι δηλώσεις του Carlos Ghosn, του επικεφαλής του ομίλου Renault Nissan, ο οποίος πολύ απλά είπε πως «εξετάζεται ήδη το ενδεχόμενο μετεγκατάστασης των επενδύσεών μας στη Μεγάλη Βρετανία».
Παράλληλα η χώρα θα αποκλειστεί κατά πάσα πιθανότητα από μελλοντικές επενδύσεις, ως μη μέλος της ΕΕ, ενώ για την εσωτερική της αγορά και για το σύνολο του 2016 οι προβλέψεις κάνουν λόγο για μείωση των πωλήσεων, λόγω αβεβαιότητας κατά 4,5%.
Στον πίνακα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τα μοντέλα που κατασκευάζονται στη Μεγάλη Βρετανία.
Γιάννης Σκουφής
