Οι ψίθυροι που κυκλοφόρησαν τον Αύγουστο περί συνεργασίας BMW και Mercedes-Benz για κοινή χρήση κινητήρων πήραν γρήγορα φωτιά αλλά έσβησαν το ίδιο απότομα.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στη Γερμανία, οι δύο βαυαρικοί κολοσσοί φέρονταν να εξετάζουν συμφωνία ανταλλαγής τεχνολογίας για τετρακύλινδρους κινητήρες και κιβώτια, με στόχο τη μείωση κόστους ενόψει της αργής αλλά σταθερής μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.
Η Mercedes, σύμφωνα με τις φήμες, ενδιαφερόταν για τον γνωστό 2.0 λίτρων turbo της BMW, με τις πρώτες εφαρμογές να ακούγεται πως θα έρχονταν το 2027.
Όμως, η απάντηση ήρθε δια στόματος του Markus Schaefer, Chief Technology Officer της Mercedes, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου: «Δεν υπάρχει καμία αλήθεια σε αυτό».
Ο ίδιος τόνισε ότι η Mercedes έχει ήδη επενδύσει στην ανάπτυξη της δικής της νέας αρθρωτής οικογένειας κινητήρων, με την ονομασία FAME (Family of Modular Engines). Οι κινητήρες αυτοί καλύπτουν όλα τα εύρη κυβισμών και είναι ήδη συμβατοί με τις αυστηρές προδιαγραφές EU7, China 7 και US regulations.
Η νέα γκάμα θα υποστηρίξει τα επόμενα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα MMA, ξεκινώντας από τη νέα CLA, ενώ θα επεκταθεί σταδιακά σε περισσότερες κατηγορίες.
Ενδεικτικά, ο M 252, ένας νέος turbo τετρακύλινδρος 1,5 λίτρων, συνεργάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων και ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα. Το υβριδικό σύστημα συνοδεύεται από μπαταρία 48V 1,3 kWh, αποδίδοντας 190 ίππους (140 kW) για την αμερικανική αγορά.
Με λίγα λόγια; Η Mercedes στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα ότι δεν χρειάζεται… δανεικά άλογα από τη BMW.
Η μάχη της εξέλιξης, ακόμη και σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς τον εξηλεκτρισμό, παραμένει βαθιά συνδεδεμένη με το κύρος και την ανεξαρτησία των μεγάλων ονομάτων της Γερμανίας.
