Σύνδεση

BMW

BMW i3: ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΧΕΔΟΝ ΧΩΡΙΣ ΦΡΕΝΟ…

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οι σύγχρονοι..

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οι σύγχρονοι πιονέροι της αυτοκίνησης, της νέας τάξης πραγμάτων, που βέβαια μπορεί να έρθει μπορεί και να μην έρθει, καθότι είναι ακόμα ιδιαίτερα ασαφές ποια από τις υπάρχουσες εναλλακτικές μορφές κίνησης θα επικρατήσει τελικά.

Γεγονός πάντως είναι πως το BMW i3 (και το i8) παρουσιάζει μια ιδιαιτερότητα, καθώς είναι ένα από τα ελάχιστα μοντέλα παγκοσμίως που έχει εξελιχθεί ευθύς εξαρχής για ηλεκτρικό και μόνο. Παράλληλα οι άνθρωποι της γερμανικής εταιρείας σωστά επέλεξαν να παρουσιάσουν την τεχνολογία του μέλλοντος που διαθέτει το αυτοκίνητό σου με ένα αμάξωμα που σχεδιαστικά κοιτάει κι αυτό μπροστά. Όχι τόσο ώστε να ξενίζει και ενδεχόμενα να απορρίπτεται, αλλά σχεδόν όσο ακριβώς πρέπει.

Στην ίδια λογική και το εσωτερικό, που δείχνει και είναι φρέσκο, σύγχρονο και οικολογικό, μιας και έχουν χρησιμοποιηθεί και φυσικά αλλά και ανακυκλούμενα υλικά. Οι επιλογές πάντως δεν είναι όλες επιτυχημένες, μιας και η βασική επιφάνεια του ταμπλό δείχνει σαν υλικό συσκευασίας. Ξέρετε, αυτό που περιβάλλει συνήθως τις ηλεκτρονικές συσκευές για να απορροφά τυχόν χτυπήματα και κραδασμούς και να τις προστατεύει.

BMW-i3-26

Κατά τα άλλα δεν υπάρχει καμία ουσιώδης διαφορά σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Ξεκλειδώνεις, μπαίνεις μέσα και βάζεις μπροστά. Και δεν ακούς τίποτα, οπότε λογικό είναι να ψάχνεσαι λίγο, μέχρι να διαπιστώσεις πως όντως είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις.

Και ξεκινάς και διαπιστώνεις πως ηλεκτρικό δεν σημαίνει κατ΄ανάγκη και ψόφιο. Κάθε άλλο. To i3 έχει γκάζι και μάλιστα πολύ. Πατάς το δεξί πόδι βαθιά και εκπλήσσεσαι με το πόσο γρήγορα επιταχύνει, αν και δεν θα έπρεπε μιας και ξέρεις πως όλη η ροπή είναι διαθέσιμη από το σημείο 0. Είναι τόσο δυναμική η επιτάχυνση που χωρίς τα ηλεκτρονικά τα λαστιχάκια της διάστασης 155/70 -αλλά με ζάντα 19 ιντσών– θα σπίναραν συνεχώς και αδιαλείπτως και το ESP θα δούλευε υπερωριακά.

Η πρώτη επαφή είναι λοιπόν εντυπωσιακή και ανατρέπει τις τυχόν αγκυλώσεις, προκαταλήψεις ή και εμπειρίες για τα ηλεκτρικά. Αυτό που δεν ανατρέπεται είναι ότι με το πρόσω ολοταχώς βλέπεις μπροστά στα μάτια σου την αυτονομία, που θεωρητικά κυμαίνεται από τα 130 έως τα 160 χιλιόμετρα, να μειώνεται με ρυθμό σαν κι αυτό που κατέβαινε ο δείκτης της βενζίνης στα turbo παλιάς κοπής.

Κάπου εδώ βάζεις φρένο στην εξερεύνηση των δυναμικών χαρακτηριστικών της ηλεκτρικής BMW και κινείσαι πιο ομαλά. Για οικονομία ρεύματοςΕνεργοποιείς τον κλιματισμό, βλέπεις και πάλι την αυτονομία να κάνει μια βουτιά, μικρή ομολογουμένως, προς τα κάτω και σε πιάνουν οι ανασφάλειες. Θα μου φτάσει (το ρεύμα στις μπαταρίες); Και αν δεν μου φτάσει τι θα κάνω; Που θα βρω πρόχειρη σούκο;

Σε μεγάλο βαθμό οι ανησυχίες αυτές είναι αδικαιολόγητες. Είναι σα να είσαι καπνιστής, να έχεις 2- 3 τσιγάρα στο πακέτο, να ξέρεις ότι δεν θα τα καπνίσεις γιατί θα την πέσεις για ύπνο, αλλά παρόλα αυτά να τρώγεσαι μήπως και δεν σου φτάσουν. Από την άλλη τα 130 με 160+ χιλιόμετρα αυτονομία που λέει η θεωρία στην πράξη είναι σαφώς λιγότερο –το 160+ πρέπει να είναι σε συνθήκες εργαστηρίου με επιβάτες ανορεξικά μοντέλα- και μειούμενα όσο θα σφίγγουν τα κρύα, αλλά πρακτικά φτάνουν για τις καθημερινές μετακινήσεις. Εκεί που ενδεχόμενα θα έχεις πρόβλημα με την αυτονομία είναι αν φτάσεις στο σπίτι το απόγευμα οριακός ή σχεδόν οριακός και χρειάζεται να ξαναβγείς.

Τότε ναι, υπάρχει θέμα μιας και με το οικιακό δίκτυο η πλήρης φόρτιση απαιτεί 8ωρο, οπότε όπως καταλαβαίνετε η μια ώρα είναι σαν να βάζεις βενζίνη ίσα ίσα για να σβήσει το λαμπάκι. Κι αν εδώ πει κανείς πως υπάρχει και ταχυ-φορτιστής η απάντηση είναι σωστά, αλλά κοστίζει όσο το μισό αυτοκίνητο, που κάθε άλλο παρά φτηνό πρέπει να θεωρηθεί.

BMW-i3-22

Η ίδια η διαδικασία φόρτισης από το οικιακό δίκτυο έχει και αυτή τη δυσκολία της. Ή το σασπένς της, πάρτε το όπως θέλετε. Τι θα κάνεις; Θα πετάξεις από τον 3ο τη μπαλαντέζα για να το φορτίσεις; Με την προϋπόθεση πως έχει βρει να παρκάρεις από κάτω, γιατί αλλιώς θέλεις αυτά τα μεγάλα καρούλια της ΔΕΗ για καλώδιο. Θα «δανειστείς» ρεύμα από τα κοινόχρηστα;

Ακόμα κι αν έχεις κλειστό γκαράζ με απευθείας είσοδο στο σπίτι σου έχεις θέμα. Αν δεν υπάρχει εξωτερική πρίζα… Γιατί πως περνάει το καλώδιο από το ελάχιστο έως ανύπαρκτο κενό που αφήνει η πόρτα ασφαλείας; Δεν περνάει και μένεις με το φορτιστή στο χέρι. Τέλος πάντως στην ανάγκη όλο και κάποια πατέντα σκέφτεσαι, βάζεις το φορτιστή –προλαβαίνω την ερώτηση: όχι κατά τη φόρτιση δεν μπορεί να βγει, για να σου τον «φάνε»– και βλέπεις το φωτεινό περίγραμμά γύρω από την «τάπα» να σου δείχνει πως όλα είναι ΟΚ.

BMW-i3-12

Το πρωί που θα ξυπνήσεις θα είναι όλα έτοιμα για μια βόλτα των max 120 χιλιομέτρων για ασφάλεια, ενώ όταν σταματήσεις να ανησυχείς και να ρίχνεις ματιά στα χιλιόμετρα που σου απομένουν θα διαπιστώσεις πως το i3 (δεν μας πάει η i3, εσάς;) και πολύ ευέλικτο είναι και την κίνηση της πόλης ακολουθεί με χαρακτηριστική άνεση και το δρόμο εποπτεύεις χάρη στη σχετικά ψηλή θέση οδήγησής του και εύκολα το παρκάρεις, χάρη στο σχήμα του.

Αυτό που σου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση είναι η επιβράδυνσή του όταν παίρνεις το πόδι από το γκάζι, προκειμένου με την ανάκτηση ενέργειας να φορτιστεί όσο είναι δυνατόν περισσότερο η μπαταρία. Μάλιστα είναι τόσο έντονη που αν το μάθεις δεν θα χρειάζεται καν να πατάς το φρένο για να σταματήσεις π.χ. σε φανάρι ή σε διασταύρωση. Απλά θα παίρνεις στο κατάλληλο σημείο το πόδι σου από το γκάζι και το i3 θα σταματά εκεί που θέλεις…

BMW-i3-25

Πρακτικό λοιπό και άνετο, τουλάχιστον για 2. Οι 2 στο πίσω κάθισμα θα μπουν εύκολα χάρη στην απουσία μεσαίας κολώνας –αν υπήρχε θα έπρεπε να ήταν ή μικροκαμωμένοι ή εξαιρετικά ευέλικτοι- ενώ μόλις κλείσει η πόρτα που ανοίγει με ανάποδη φορά θα κάθονται απλά χωρίς να στριμώχνονται (ιδιαίτερα) και τίποτα παραπάνω.

Το τελευταίο όμως είναι κάτι που ισχύει και για συμβατικά μοντέλα στο μέγεθος του i3, οπότε και παίζει δευτερεύοντα ρόλο στην αξιολόγησή του. Η οποία το θέλει να παίζει με ιδιαίτερη επιτυχία το ρόλο του πρεσβευτή της ηλεκτροκίνησης, καθώς κάνει σαφές πως το e-drive και τις επιδόσεις επιτρέπει, ενδεχόμενα και το fun to drive και την πρακτικότητα πριμοδοτεί. Το θέμα με την ευκολία στη φόρτιση είναι υπαρκτό και μια καθολική λύση αποκλείεται να δοθεί αν δεν παγιωθεί η ηλεκτροκίνηση ως η τεχνολογία που θα επικρατήσει, κάτι που δεν πρόκειται να ξεκαθαρίσει πιθανότατα στην επόμενη δεκαετία.

Θέμα είναι φυσικά και η τιμή του, που ξεκινά από τις 36.150 ευρώ και φυσικά σε βάζει σε τρίτες και τέταρτες σκέψεις ως προς την αγορά του, ακόμα κι αν είσαι και ο πιο ευαισθητοποιημένος ως προς το περιβάλλον άνθρωπος. Δυστυχώς ούτε κι εδώ θα μπορούν να γίνουν μεγάλα βήματα διόρθωσης προς τα κάτω αν δεν παγιωθεί η ηλεκτροκίνηση ως η σταθερή επιλογή, οπότε μοιραία το πολύ καλό i3 θα είναι μια ιδιαίτερη επιλογή. Με περιορισμένο κοινό.

Γιάννης Σκουφής

BMW i3
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.999×1.775×1.578 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.570 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 260- 1.100 λίτρα
Βάρος: 1.195 κιλά
Κινητήρας: Ηλεκτρικός, με ενσωματωμένο ηλεκτρονικό κύκλωμα ελέγχου απόδοσης, φορτιστή και λειτουργία γεννήτριας για ανάκτηση ενέργειας
Ισχύς: 170 PS μέγιστη
Ροπή: 250 Nm/ 0 σ.α.λ.
Χωρητικότητα μπαταρίας 18,8 kWh
Αυτονομία έως 160 χιλιόμετρα (καθημερινή χρήση)
0-100, Τελική: 7,2”, 150 χλμ./ ώρα
Τέλη: 0 €
Τιμή: από 36.150  €

images: fraisis

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured